חיזבאללה הודיע הערב (שישי) על מותו של בכיר בארגון בשם מוחמד עלויה, המכונה "אבו עלי". עלויה, שהיה אחראי על אזור מארון א-ראס בדרום לבנון, נפצע קשה ב-12 בפברואר במתקפת כטב"ם על רכבו בבינת ג'ביל. מפרוץ המלחמה, חיזבאללה הכריז רשמית על מותם של 212 פעילים משורותיו, בהם גם בכירים.
4 צפייה בגלריה
מחמד עלויה
מחמד עלויה
מודעת חיזבאללה על מותו של עלויה, והרכב שהותקף
אתמול חוסל בתקיפה אווירית בכפר רומאן בדרום לבנון שמיוחסת לצה"ל חסן סאלח, שהוגדר לפי דיווחים ברשת "סקיי ניוז" בערבית כאחד ממומחי הטילים הבולטים בחיזבאללה. סאלח שימש כמפקד מרחב הר דב בארגון הטרור השיעי, ולפי הדיווחים בתקשורת הערבית, היה לו ניסיון מבצעי רב. הוא היה בכיר בכוח רדואן, יחידת העילית של חיזבאללה, היה אחראי לירי לכמה אזורים בצפון הארץ בתקופה האחרונה, ודרגתו מקבילה לדרגת מפקד חטיבה.
לפי דיווחים בלבנון, כטב"ם ישראלי תקף את הבניין שבו שהה סלאח בכפר שעד כה לא היה יעד לפעילות צה"ל במסגרת חילופי האש משני צידי הגבול. גורם ביטחוני בלבנון סיפר אתמול כי הכטב"ם שיגר שני טילים מונחים לעבר מבנה בכפר. מעדויות בזירה עולה כי מדובר בפגיעה מדויקת באופן יחסי, מאחר שרק דירה אחת או שתיים ניזוקו מהירי. חיזבאללה אישר את דבר מותו של סאלח ושל פעיל נוסף בתקיפה.
4 צפייה בגלריה
חסן סאלח (ג'עפר) מפקד בדרג בכיר בכוח רדוואן חוסל בתקיפה בלבנון
חסן סאלח (ג'עפר) מפקד בדרג בכיר בכוח רדוואן חוסל בתקיפה בלבנון
סאלח וזירת התקיפה בדרום לבנון
גם היום, בדומה לכל התקופה מפרוץ המלחמה, היו חילופי אש בגבול הצפון. לאורך היום דיווחו כלי תקשורת בלבנון על תקיפות ישראליות בעיירות בדרום המדינה, חיזבאללה קיבל אחריות על חמישה מקרי ירי לישראל. אחרי ההודעה על מותו של עלויה, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר בכמה אזורים בדרום לבנון, וברשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחו על תקיפות בג'בל בלאט וזבקין שבדרום לבנון.
בשעות אחר הצהריים מסר דובר צה"ל כי מטוסי קרב תקפו מספר תשתיות טרור של חיזבאללה באזור לבונה ומבנה צבאי בכפר כילא, שבו פעלו מחבלי ארגון הטרור בדרום לבנון. עוד נמסר כי כוח צה"ל תקף בירי טנק להסרת איום באזור עייתא א-שעב. מאזור כילא הופץ ברשתות הלבנוניות תיעוד ההרס הרב בעקבות התקיפה.
סמוך לשעה 23:00, זמן קצר לאחר הודעת חיזבאללה על מותו של עלויה, פתח צה"ל בגל תקיפות נוסף בדרום לבנון. לפי דיווחים, היעדים של מטוסי הקרב הפעם היו בג'בל בלאט וזבקין, ובומים על-קוליים נשמעו בא-נבטיה וא-זהראני.