תיעוד הגניבה
(צילום: דוברות המשטרה)

לינוי לוי, תושבת נוף הגליל שכלה את בעלה אוהד בתאונת עבודה לפני שנה וחצי. מאז, היא מגדלת את שלושת ילדיהם המשותפים - בן 6, 4 וחצי ותינוקת בת 10 חודשים. שלשום (שלישי) יצאה לוי לבית מרקחת בסניף קופת חולים בעיר, ולפתע הבחינה שהטלפון הנייד שלה, עם כל הזיכרונות המשפחתיים - נעלם. בתוך פחות מיממה הצליחו השוטרים לאתר את המכשיר - והחזירו לה אותו במעמד מרגש.
"עמדתי עם בתי בתור בבית המרקחת והיא התחילה לבכות. הנחתי את הטלפון לרגע כדי לטפל בה, ואחרי זמן קצר רציתי להתקשר למטפלת והבחנתי שהמכשיר נעלם. הרגשתי שזה סוף חיי, כל החיים שלי נמצאים בו, כל הזיכרונות שלי. אין לי גיבוי לכל הדברים האלה, מהחתונה שלנו ועד ללידת הילדים וכל הגידול שלהם. היה לי שחור בעיניים כשהבנתי שהגל נגנב ממני", סיפרה לינוי לוי בכאב.
1 צפייה בגלריה
רגע החזרת המכשיר ללינוי
רגע החזרת המכשיר ללינוי
פקד עו"ד קוגאן תחאוחו מחזיר את הנייד ללינוי
(צילום: דוברות המשטרה)
פקד קוגאן תחאוחו, ראש משרד חקירות במחוז הצפוני, סיפר: "על פניו מדובר היה בתלונה שגרתית על גניבת טלפון נייד, אבל מיד כשהתעמקתי בתלונה הבנתי שזה הרבה יותר ממכשיר. מדובר בסך הזיכרונות המשפחתיים של אלמנה צעירה שעברה טרגדיה משפחתית קשה רק לאחרונה".
החוקרים הגיעו לבית מרקחת שנמצא בסניף קופת חולים בנוף הגליל והתחילו לעבור על תיעוד ממצלמות האבטחה של הסניף. "למרות הצפייה בסרטונים לא ניתן היה לזהות את החשוד באופן מלא. על כן העמקנו בחקירה, ובתחקור של עובדי ולקוחות הסניף הצלחנו להגיע לזהות החשוד. הגענו אליו כיממה לאחר הגניבה, הוא נחקר ובמהלך חקירה הוא הודה בגניבה וסיפר שכבר הספיק למכור את המכשיר תמורת 200 שקלים", הוסיף פקד תחאוחו. החשוד הוא גבר בשנות ה-40 לחייו, תושב נוף הגליל בעל עבר עשיר בתחום עבירות הרכוש.
לבסוף, החוקרים הצליחו להגיע לאדם שרכש את המכשיר מהחשוד, ומצאו את הנייד אצלו. פקד תחאוחו סיכם: "זו הייתה אחת השיחות המרגשות בקריירה המקצועית שלי. חייגתי ללינוי ובישרתי לה שתפסנו את המכשיר וגם וידאנו שכל התיעוד שמור בתוכו. אין כמו שיחה כזו לאזרח שנפל קורבן. עבורי כשוטר, זו מהות התפקיד - להעניק שירות ברגעים הקשים. לשמחתי המכשיר עם כל התיעוד שלא היה לו גיבוי הוחזר לבעלת המכשיר ולילדיה".
לינוי לוי שיתפה כי "מבחינתי זה כמו נס שהטלפון נמצא כי בדרך כלל המכשירים לא מאותרים. השוטרים שהקשיבו לי והבינו שמדובר בכל הזיכרונות של יתומים צעירים ששכלו את אביהם, ועשו הכול כדי להחזיר לנו את המכשיר, הם ממש מלאכים טובים. הרגע שקיבלתי בחזרה את המכשיר הוא אחד הרגעים המאושרים בחיי לאחרונה".