התפשטות זן האומיקרון של הקורונה החזירה ישראלים רבים לעבוד מהבית, והדבר מורגש בכבישים ברחבי הארץ. בימים האחרונים נרשמה הקלה משמעותית בעומסי התנועה בשעות העומס הרגילות בבוקר ואחר הצהריים.
לפני כעשרה ימים הורה נציב שירות המדינה למשרדי הממשלה לעבור לעבודה מהבית בהיקף של 50%, ובעקבות כך עברו לעבוד בצורה דומה גם חברות ממשלתיות רבות וגופים ציבוריים. גם במגזר הפרטי עברו חברות רבות לעבודה מהבית, חלקן עוד לפני ההחמרה בקורונה.
בחברת נתיבי ישראל, שאחראית על רוב הכבישים הבינעירוניים במדינה, מעריכים שבימים האחרונים נרשמה ירידה של 10-15 אחוזים בהיקף התנועה. "לפי הנתונים שלנו יש ירידה לא שגרתית בהשוואה לכמות הנסיעות בכבישים לפני חודש", הסביר שלומי בירשן, מנהל אגף ניהול התנועה בנתיבי ישראל.
"נראה שהחלטת הממשלה על מעבר משמעותי לעבודה מהבית בהחלט מתבצעת ומורגשת בכבישים", הוסיף.
2 צפייה בגלריה
פקקים בדרך לארוחת החג במחלף חוות שער הגיא
פקקים בדרך לארוחת החג במחלף חוות שער הגיא
פקק בכביש 1. "ירידה לא שגרתית בהשוואה לכמות הנסיעות לפני כחודש"
(צילום: חברת נתיבי ישראל)
2 צפייה בגלריה
עומסים בתחנת הרכבת סבידור תל אביב
עומסים בתחנת הרכבת סבידור תל אביב
עומס בתחנת רכבת. לראשונה מזה שבועות - פחות מ-200 אלף נוסעים ביום
בנתיבי איילון הורגשו ביומיים האחרונים גם כן ירידה ניכרת בעומסים. "בקטעים העמוסים בדרך כלל, כמו בין בת ים לתל אביב או בין חולון לתל אביב, ישנה ירידה של כ-20-25 אחוזים במשך הנסיעה", סיפר פליקס שכמן, ראש אגף איסוף מידע בחברת נתיבי איילון. "כלומר, יש עלייה של כ-20-25 אחוזים במהירות הנסיעה ביומיים האחרונים ביחד לנתונים מלפני שבועיים".
המעבר לעבודה מהבית השפיע גם על התחבורה הציבורית. ברכבת ישראל דיווחו על ירידה של כ-10% ביומיים האחרונים במספר הנוסעים היומי. זאת למרות שלפני שבועיים הושק הקו החשמלי מאשקלון לשרון, שהוסיף נסיעות יומיות רבות. לראשונה מזה מספר שבועות מספר הנוסעים היומי ירד אל מתחת לרף 200 אלף נוסעים.