סרן לירון שניר ז"ל, מפקד צוות בסיירת גולני, אמור היה להיכנס לתפקיד סגן מ"פ בשבוע הבא. אתמול (ג') הוא הוביל את חייליו בקרבות בצפון הרצועה – ונפל. "היית מדריך נערץ ובסיום מסלול בסיירת גולני קיבלת מצטיין מחזור, שאפילו לא ידעת שתקבל", ספדה אמו פזית.

"כל כך דאגת לחיילים שלך, אף פעם לא הלכת לישון עד שאחרון החיילים שלך הלך לישון", הוסיפה האם. "כזה היית, כזה ערכי, בעל נתינה אין סופית. כשראית זוג קשישים שלא יכולים להגיע למיגונית גוננת עליהם בגופך".
אל"מ במיל' דוד אוברמן, נציג צה"ל בהלוויה, סיפר לנוכחים: "בתחילת הלחימה הצוות של לירון לא נכנס, זאת הייתה החלטה קשה עבור לירון. מדי יום הוא הגיע לחמ"ל היחידתי העורפי וניסה לשכנע את המפקדים בשטח שיכניסו את הכוח ללחימה. הוא לא ויתר, התעקש מול מפקדי היחידה והצליח לשכנע אותם. בתדריך לצוות לפני הכניסה סיפר לירון שהוא חדור משימה ותחושת שליחות, ושזהו שלב משמעותי בחייו האישיים והמקצועיים".
5 צפייה בגלריה
סרן לירון שניר ז"ל
סרן לירון שניר ז"ל
סרן לירון שניר ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
הלוייתו של לירון שניר ז"ל
הלוייתו של לירון שניר ז"ל
הלוייתו של לירון שניר ז"ל
( צילום: REUTERS/James Oatway)
5 צפייה בגלריה
הלוייתו של לירון שניר
הלוייתו של לירון שניר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
טרם הגיוס לצבא למד לירון, תושב עופרה בן 26, בישיבה הגבוהה מעלה אליהו שבתל אביב. הרב אבנר זולדן, אחד מרבני הישיבה ששמר על קשר אישי עם לירון, ספד לו: "הוא היה ממש קרוב לשחרור מצה"ל ולעבור לשלב הבא של הקמת בית בישראל. הוא היה איש עם מידות מיוחדות שעליו נאמר 'מי שבורח מהכבוד הכבוד רודף אחריו'. כל ימיו בצבא היה עסוק בלדאוג לחייליו, רק הם היו לנגד עיניו וזה עלה לו במחיר אישי של השקעה בחייו האישיים".

הנופל השלישי מאותה כיתה

סמ"ר איתן דב רוזנצוויג ז"ל, לוחם חטיבת גבעתי מאלון שבות, נפל היום בקרבות בצפון רצועת עזה. הוא הותיר אחריו הורים וארבעה אחים. ביישוב ספדו לו: "הוא היה מטובי בנינו. איש של ערכים, תורה ומעשים טובים".
5 צפייה בגלריה
סמ"ר איתן דב רוזנצוויג ז"ל
סמ"ר איתן דב רוזנצוויג ז"ל
סמ"ר איתן דב רוזנצוויג ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
איתן למד בישיבה התיכונית "נווה שמואל" שבאפרת, יחד איתו בכיתה למדו גם סמ"ר יהונתן סמו וסמ"ר איתן דישון, שנפלו גם כן בקרבות ברצועת עזה. "הוא היה בחור מוכשר מאין כמוהו בכל התחומים. תאב ידע, ילד של בית מדרש, פנה לכל רב ומורה רק כדי לקבל ידע", סיפר ראש הישיבה התיכונית, הרב אבישי מילנר.
"הוא היה אמן ברמות הגבוהות ביותר. אחת היצירות שלו הייתה מיצב אמנות מופלא בגובה שלושה מטרים בקליגרפיה", הוסיף. "איתן היה ידען בלתי נדלה ולמד בכל זמן ועת השכלה רחבה בהכל - אמנות, היסטוריה, תנ"ך וגמרא. היה עדין נפש, אבל שמח מאוד בגיוס לגבעתי וביכולת לתרום. כמו כל דבר בחייו, גם את השירות הקרבי עשה על הצד הטוב ביותר".
לאחר התיכון למד בישיבת ההסדר בירוחם, במסגרתה התגייס לגבעתי יחד עם חבריו לשיעור. ראש הישיבה הרב חיים וולפסון ספד לו: "מדובר בבחור מדהים, מוכשר בהמון דברים ומקושר נפשית ורוחנית להרבה אנשים. עם שאיפות רציניות ויכולת מיוחדת לגעת ברגע בנפש של כל אדם שנמצא בקרבתו".