2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט המחוזי בנצרת גזר 18 וחצי שנות מאסר בפועל על עבריין מין סדרתי בן 33 מהצפון, שאנס בתחילת השנה אישה שהגיעה אליו דרך מודעת דרושים שפרסם. השופטים גזרו עליו לשלם פיצויים בסך 80 אלף שקל לנפגעת. מדובר בעבריין שריצה בעבר עונשי מאסר על 5 ו-6.5 שנים על עבירות מין. גזר הדין, שלא כלל את שמו של האנס, תיאר את מסכת ההתעללות והעבירות הקשות שביצע באישה שרק ביקשה להתקבל לעבודה. תוכנו מכיל תכנים קשים לקריאה.
בפסק הדין נכתב כי הנאשם נולד ברשות הפלסטינית, וכי בזמן האונס הוא היה משוחרר במעמד של עבריין מין בפיקוח. הוא הציג את עצמו כאיש צבא בשם "סאלם פלסטין", שמחפש מטפלת לקשישה בעפולה. אמה של הקורבן הבחינה במודעה וקישרה בין השניים. האנס הנחה אותה להיפגש איתו בשכונת גבעת המורה בעפולה עלית, ואמר שינחה אותה להגיע לבית הקשישה. כשירדה בתחנת האוטובוס הוביל את האישה לבסיס צבאי נטוש בעפולה, ושם במשך שעה ארוכה אנס אותה וביצע בה מעשה סדום ומעשים מגונים. הוא אף דרש ממנה להצטלם בטלפון הסלולרי שלו, כאילו המקרים בוצעו בהסכמה.
בשלב מסוים, כאשר פסעו בבסיס הנטוש, הבינה האישה כי נקלעה למלכודת, וביקשה לברוח. "בתגובה לכך כרך הנאשם את ידו על צווארה של המתלוננת, הצמיד אותה אליו בחוזקה בתנועת חניקה ואמר לה לבל תוציא הגה מפיה", נכתב בפסק הדין. "לאחר מכן גרר אותה עד לפתח המבנה, שם הרים אותה בידיו, עלה עמה במדרגות והוריד אותה בתוך המבנה. אז שלף הנאשם סכין מכיסו ואיים על המתלוננת באומרו כי אם תצעק ואם לא תעשה כרצונו, יקבור אותה".
הנפגעת ניסתה להדוף את האנס ממנה, אולם הוא המשיך לחנוק אותה וגרם לחבלות בצווארה, תוך כדי שאיים: "אל תנשמי. אם תנסי לברוח, אהרוג אותך ואף אחד לא יעלה על זה". לאחר מכן הצמיד את גופה לקיר, כשפניה מופנים לקיר וגבה אליו, ואמר למתלוננת כי עליה להתפשט מבגדיה אחרת יהרוג אותה".
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
(צילום: shutterstock)
בהמשך פסק הדין תוארה מסכת של התעללות מינית שכללה שורת מעשי סדום, אונס ומעשים מגונים, כשהוא חונק אותה, מאיים עליה בסכין ועוד. בכמה הזדמנויות, ניסה האנס ליצור מצג שווא שהקורבן שיתפה עמו פעולה, והכריח אותה להצטלם איתו מחויכת בעודם מתנשקים. בפחדה הרב מאיומיו, כתבו השופטים, עשתה הנפגעת כדבריו.
האנס המשיך במעשי הסדום ותיעד את חלקם בטלפון. הוא הורה לנפגעת לומר בקול רם שהיא נהנית מכך, ואיים שאם תספר לאמה או למשטרה על המקרה הוא יפיץ את הסרטונים. בסוף האונס הורה לאישה להתלבש, אחז בזרועה והוביל אותה לתחנת אוטובוס סמוכה. במהלך הליכתם אמר לה ש"לא תעשה שטויות", ושתתנהג כאילו היא חברתו - אחרת יחזיר אותה לבסיס הנטוש ויאנוס אותה בשנית. לאחר שעלתה על האוטובוס עזב האנס את המקום.
האנס הודה במעשיו ונידון כאמור ל-18 שנות מאסר, כשחצי שנה נוספת התווספה כחלק מהפעלת מאסר על תנאי שכבר היה תלוי נגדו. השופטים גזרו עליו בנוסף שנתיים מאסר על תנאי. "עברו הפלילי העשיר של הנאשם והעובדה שביצע את העבירות כאשר עונש מאסר על תנאי תלוי ועומד נגדו, נתונים המשקפים את המסוכנות הרבה הנשקפת ממנו לציבור, מהווים נימוק כבד משקל, המטה את הכף לעבר גזירת עונשו בצדו הגבוה של המתחם", כתבו השופטים. בפרקליטות כינו את האנס "פצצה מתקתקת" שלא ירא את החוק או נרתע מעונשי המאסר שכבר הוטלו עליו בעבר - ואף חזר לבצע עבירות מין חמורות ולהפר שוב ושוב את הצווים שהוצאו נגדו כדי להגן על הציבור. "לנוכח האמור, לא יכול להיות חולק כי המדובר בנאשם שמסוכנותו לציבור בכללותה הינה גבוהה ביותר", נכתב.