מבצע רחב-היקף לסיכול ארגון פשיעה שפעל בעכו העתיקה החל הבוקר (שני), ומהמשטרה נמסר כי הפעילות נגדו תימשך כשבוע. עד כה נעצרו 12 תושבי עכו, ג'דיידה-מכר, חיפה ומעלות-תרשיחא בחשד למעורבות בפעילות העבריינית. המשטרה מייחסת לעצורים, כל אחד לפי חלקו, חברות בארגון פשיעה, ניסיון רצח, הנחת מטען חבלה, תקיפה, חשד לסחר בסמים, החזקת אמצעי לחימה, סחיטה באיומים, הלבנת הון, עבירות מס ועוד.
החקירה החלה לפני כחצי שנה והתנהלה ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף יחד עם מפלגה אכיפה כלכלית/חוף בלהב 433, חקירות מס הכנסה חיפה ויחידת החילוט באפוטרופוס הכללי. במשטרה הגדירו את היעד, "כנופיה של מחוללי פשיעה, תושבי עכו העתיקה שפועלים במבנה של ארגון פשיעה ממוסד ואלים". על רקע הפעילות יצוין כי המבצע כמעט ונחשף הבוקר, אחרי שהמשטרה פרסמה הודעות בנושא עוד לפני תחילתו.
3 צפייה בגלריה
המבצע המשטרתי בעכו העתיקה נגד הפשיעה בעיר
המבצע המשטרתי בעכו העתיקה נגד הפשיעה בעיר
פעילות המשטרה בעכו העתיקה
(צילום: דוברות המשטרה )
החשדות כוללים סחיטה באיומים של בעלי עסקים, משקיעים ויזמים בעכו העתיקה. לפי החשד, בשנים האחרונות חברי הכנופיה גם הלבינו הון, הלוו בריבית והעלימו הכנסות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים תוך שימוש רב במזומן, צ'יינג'ים, חשבונות בנק ועוד.
החקירה עברה הבוקר לשלב הגלוי. במבצע המעצרים, הגדול מסוגו אי פעם, השתתפו כ-600 אנשי משטרה. הם פשטו על עשרות בתים בעיר עכו ובמקביל הגיעו לעשרות בתי עסק באזורים שונים בארץ. בין היתר מדובר בנותני שירות פיננסיים ובנקים, לצורך איסוף מסמכים והקפאת יתרות.
במהלך הפעילות המשטרתית נתפסו עד כה חמישה כלי שיט שפעלו במעגנה בעכו, שלושה כלי רכב, שבעה סוסים יקרים ורכוש שלפי החשד שימש לביצוע העבירות הכלכליות. במהלך החקירה עלה חשד שלפיו חברי הכנופיה מעורבים בהנחת מטען חבלה בנהריה לפני חודשיים, במסגרת יריבות בין שתי משפחות.
3 צפייה בגלריה
המבצע המשטרתי בעכו העתיקה נגד הפשיעה בעיר
המבצע המשטרתי בעכו העתיקה נגד הפשיעה בעיר
הפעילות תימשך כשבוע
(צילום: דוברות המשטרה )
המבצע המשטרתי יימשך כאמור כשבוע, הכוחות יפעלו ברחבי העיר העתיקה בעכו לאכיפת צווי חיפוש בתחומי אמצעי הלחימה והסמים ולשם המשך החקירה. עוד נמסר כי צפויה גם פעילות מחסומים בכניסות וביציאות מהעיר העתיקה.
את החקירה הובילו ראש מפלג התשאול בימ"ר חוף סגן-ניצב יוני חג'ג' ורב-פקד אודליה שטנברג ממחלק האכיפה הכלכלית בלהב 433. "מדובר באנשים שהשליטו שם פחד ומורא על בעלי העסקים. החקירה התמקדה בעבריינים שמובילים את התהליך, ואני מקווה שהמבצע ישיב את הסדר", אמר סנ"צ חג'ג. "אין פה 'זבנג וגמרנו', זה לא מבצע חיפושים של כמה שעות. נישאר שם כמה זמן שיידרש".
3 צפייה בגלריה
המבצע המשטרתי בעכו העתיקה נגד הפשיעה בעיר
המבצע המשטרתי בעכו העתיקה נגד הפשיעה בעיר
נתפסו סוסים ששימשו את חברי הכנופיה
(צילום: דוברות המשטרה )
מפקד מחוז חוף במשטרה ניצב יורם סופר אמר: "עכו היא מרכז תיירותי, מסחרי ודתי משמעותי ועיר מרכזית בגזרת מחוז חוף. עם ההבנה כי בעיר העתיקה התבססו גורמים עברייניים אשר ביצעו עבירות פליליות חמורות והשליטו מורא ופחד על בעלי עסקים, החלטתי על חקירה משותפת לימ"ר חוף וללהב 433 במטרה למפות את מחוללי הפשיעה הללו ולמקד אכיפה נגדם.
"מבצע זה, הגדול זה שנים רבות בגזרה זו, ישיב את השקט והביטחון לתושבי העיר עכו ואורחיה. העיר עכו מקבלת קשב משמעותי עם מאות שוטרים ולוחמים ובהמשך עם יישום פרויקט העיר הבטוחה".