בית המשפט המחוזי בלוד גזר הבוקר (רביעי) 12 שנות מאסר על תושב השפלה שהורשע באפריל האחרון בניסיון רצח של אדם - בו חשד כי אנס את בתו בת ה-16 לפני כשנתיים. בנוסף לעונש המאסר, קבע בית המשפט כי האב ישלם 160 אלף שקלים לנפגע.
1 צפייה בגלריה
סכין
סכין
"לא היה ברור כלל על סמך מה בחר הנאשם את הנפגע". אילוסטרציה
(צילום: שאטרסטוק)
בגזר הדין, קבעו השופטים חגי הטרסי, עידו דוריאן-גמליאל והדס רוזנברג שיינרט כי "מלכתחילה, לא היה ברור כלל על סמך מה בחר הנאשם את הנפגע, כדמות עליה טפל את אשם האונס. בהמשך, לא ניתן היה לקבל הסבר סביר ואמין מפי הנאשם מדוע לא פנה למשטרה, אלא לעשיית דין עצמית. מהדהדת באוזנינו חוכמת קדמונים, שהתריעו מפני סכנותיה של נקמה שלוחת רסן, המועדת לפגיעה בחפים מפשע ולערעור הסדר החברתי".
עוד אמרו השופטים כי "הפגיעה הקשה ביותר, מבחינת הנפגע, היתה טפילת האשם באונס. הנאשם הטיח בנפגע את ההאשמה בצעקות ומול אנשים. גם כשהנאשם דקר אותו, חשב הנפגע רק על ההכפשה האיומה ברבים וכיצד יוכל לנקות את שמו. נזק חמור זה לשמו ולנפשו של הנפגע החמיר פי כמה משהוצג העניין בטלוויזיה, והופץ גם ברשתות החברתיות. הנפגע חש אפוא ש'כל המדינה ידעה' והבין שהכתם לא יוסר לעולם".
לפי גזר הדין, הבת סיפרה על האונס שעברה בערב יום העצמאות 2021, בזמן שעשתה את דרכה לבדה הביתה - והותקפה על ידי אדם שחבש כובע ועטה על פניו מסכת קורונה. לאור הניסיון של התוקף להסתיר את עצמו, והעובדה שהאונס בוצע במקום חשוך - הבת התקשתה למסור סימנים מזהים או תיאור של התוקף. במקביל לחקירת המשטרה, גם הוריה של הנערה ניסו לגלות את זהותו של התוקף.
השופטים תיארו בגזר הדין כי "בנסיבות שנותרו מעורפלות גם לאחר עדות הנאשם, עלה בליבו החשד חסר הבסיס, שהתוקף הוא אחד מנוסעיו הקבועים במונית שלו. ב-30 באוגוסט 2021 נסע הנאשם לקיוסק במוניתו, וצילם בטלפון הנייד שלו את הנפגע, שזוהה עבורו על ידי חבריו".
בהמשך, כך לפי גזר הדין, "בערב של היום לאחר מכן, הגיע האב לקיוסק בו ישב באותה העת הנפגע, ניגש לנפגע ודרש ממנו שיקום ויבוא איתו. לאחר מכן, הנאשם אחז בכוח בזרועו, הוביל אותו למונית, ודחף אותו פנימה. הנאשם נהג למגרש חנייה סמוך, כשבמהלך הנסיעה הטיח בנפגע שהוא 'התעסק' עם בתו.
"במגרש החנייה יצאו מהמונית, ואז רץ הנאשם לעבר הנפגע כשבידו סכין, ודקר אותו כ-13 דקירות עד שהנפגע נפל ארצה שותת דם, וכל זאת בכוונה תחילה להביא למותו. הנאשם הסתלק מהמקום במונית ולאחר מכן נטש אותה, החליף בגדים וביקש מחבר שיסיע אותו לקריית שמונה - שם נעצר, לאחר שזוהה בבדיקת רישיונות משטרתית".
עורכות הדין ענת יערי ולילך מאיר-וולף, שייצגו את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרו בתגובה לגזר הדין: "מדובר באב מסור שגילה שבתו הקטינה נאנסה מתחת לביתם. כשפגש את מי שסבר שהוא התוקף התעמת עימו ובמהלך העימות התקשה לשלוט ברגשותיו. לצערנו הרב, בית המשפט לא התחשב בנסיבות המיוחדות של האירוע, הרקע שהוביל את האב למעשה ואת הכשלים הרבים של רשויות האכיפה והרווחה בטיפול במקרה. בעוד שהאב הורשע ונידון לעונש מאסר ממושך - האנס עודנו מסתובב חופשי. אנו נלמד את ההחלטה ונשקול את המשך צעדינו".