1 צפייה בגלריה
הגננת המואשת בהתעללות בתינוקות בגן בשדרות
הגננת המואשת בהתעללות בתינוקות בגן בשדרות
תועדה בלפחות 240 מקרי אלימות. סויסה
אילנה סויסה (54) היא החשודה בהתעללות בפעוטות במעון ויצו בשדרות שאותו היא מנהלת. כך התיר אחר הצהריים (ראשון) לפרסום בית משפט השלום באשקלון, לבקשת ynet ו"ידיעות אחרונות". בידי המשטרה סרטונים ממצלמות האבטחה של המעון, שתיעדו את המטפלת בלפחות 240 מקרי אלימות.
המטפלת במעון שבו לומדים 18 פעוטות בני ארבעה חודשים עד שנתיים נעצרה בסוף החודש שעבר בחשד להתעללות פיזית או נפשית בחסר ישע ותקיפה סתם של חסר ישע על ידי אחראי. המקרים המיוחסים לה נעשו בדצמבר האחרון ותחילת ינואר. סויסה תובא מחר להארכת מעצר בפעם הרביעית. בינתיים בפרקליטות מחוז דרום כבר מגבשים נגדה כתב אישום שיוגש בקרוב.
הפרשה נחשפה בעקבות תושייתה של אחת האימהות, צליל בן זכר, ש"שתלה" מכשיר הקלטה בקפוצ'ון של בנה הפעוט, כבן שנה, והקליטה את הצעקות, הקללות ומקרי האלימות בגן. ההקלטות הועברו למשטרת שדרות שהחרימה את מצלמות האבטחה - וכך נחשפו מקרי האלימות.

רווית, אחת האימהות, סיפרה כי "לא יכולנו להרגיש כלום. ליד ההורים היא הייתה מאוד חמה ולבבית. היא הייתה אומרת שהם כמו נכדים בשבילה. אבל כשדלתות הגן נסגרו - היא הפכה למפלצת. זה סיוט של כל הורה".
סהר ואנונו, אב לפעוטה בת שנה ושבעה חודשים, אמר ל-ynet: "אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. גם אני חשבתי ככה וטעיתי בענק. הסיוט הכי גדול שלי התגשם ועכשיו אני מרגיש שאני חי בתוך חלום בלהות. אני לא מצליח לעצור את הדמעות, אני מרגיש חנוק ושבור אבל אני מרגיש שמחובתי לשתף.
"הילדה הטהורה שלי עברה התעללות בגן", הוא הוסיף. "צפיתי בתחנת משטרת שדרות בסרטונים בהם רואים את ההתעללות שהילדה שלי חוותה בגן, תינוקת חסרת ישע בת שנה ושבעה חודשים. אין מילים לתאר את האכזריות והרוע הטהור של הגננת שלה, אישה שטן, מפלצת. רק המחשבה על מה שהאוצר שלי חוותה עוצרת לי את הנשימה, הופכת לי את הנשמה ושוברת לי את הלב".
לטענת ואנונו, "הגננת המתעללת, הסייעות שראו הכול ושתקו, לא העירו, לא עשו דבר, לא דיווחו ובמו ידיהן שיתפו פעולה וקשר שתיקה ובכך אפשרו למקרי אלימות והתעללות נוספים לקרות, המפקחת והמנהלת שלא פיקחו ולא ביצעו את תפקידן כראוי, כל מי שמעורב ישלם וימצו איתן את הדין".