רק לפני כמה שבועות הם התמודדו בפתק אחד ברשימה מאוחדת לכנסת, אחרי הפיצול לשתי הגיעה הביקורת: יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר תקף בצהריים (שני) את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בשל התעקשותו לא להוביל בינתיים להחלפת יו"ר הכנסת היוצאת מיקי לוי. סמוטריץ' החליט שלא למסור הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעתו בכנסת.
1 צפייה בגלריה
 בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
 בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
סמוטריץ' ובן גביר
(צילום: רפי קוץ)
"יש סיעות בקואליציה העתידית שלא רוצות לתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת וזו לדעתי טעות חמורה וקשה", אמר בן גביר בישיבת הסיעה מבלי להזכיר את סמוטריץ' בשמו. "אני קורא לכל הסיעות לתמוך ולהודיע על החלפת יו"ר הכנסת.
"נמשיך לנהל משא ומתן עם הליכוד, לדון בסוגיות החשובות, אבל חייבים להמשיך למשול, דבר שמתחיל בהחלפת יו"ר הכנסת. יש לנו רוב לזה, אסור לבזבז זמן יקר. יותר משנה וחצי חיכינו לרגעים האלה, לרגע שאנחנו יכולים למשול, ואני אומר לכל המפלגות בקואליציה העתידית - בואו למשול".
סמוטריץ' נחשב לאגוז הקשה ביותר לפיצוח בניסיונות להרכיב ממשלה חדשה. יו"ר הציונות הדתית מסרב לתת יד להחלפת יו"ר הכנסת - עד שהפרטים המלאים יסוכמו איתו. אחרי שמיקי לוי מיש עתיד יוחלף ביו"ר שזהותו עדיין לא נקבעה, תפעל הקואליציה להעביר חקיקה שתאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן כשר, ורק אז כנראה תושבע הממשלה.

הכנסת ה-25 כבר סוערת בעקבות מינויו המסתמן של יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז לתפקיד בממשלתו השישית בראשותו של בנימין נתניהו. אחרי שבהסכם עם הליכוד נקבע כי הוא יכהן כסגן שר ויעמוד בראש רשות חדשה לזהות לאומית-יהודית במשרד ראש הממשלה, אמר מעוז בישיבת סיעתו: "נושא מצעדי הגאווה לא מופיע בהסכמים הקואליציוניים".
מעוז אמר עוד: "אני מודע לכל קולות הנהי והדאגה, לשיימינג ולהכפשות שמופנים כלפיי, לצד הרבה מאוד קולות של אהדה ושל תמיכה שאני מקבל. קיבלתי הבוקר הודעה מהמ"פ שלי לשעבר ששירתי לצידו כ-30 שנה בסדיר ובמילואים. הוא כתב לי: 'ברכותיי על הצטרפותך לממשלה. אצלי אתה עומד על הנגמ"ש בלבנון, פוקח עין ומתפלל עת הסתערנו על אויבינו. איש עשייה לאומית ציונית'.
"אני פונה מכאן לכל עם ישראל: אל תתבלבלו, אין מה לדאוג. אחיכם ובשרכם אנוכי. באתי לשרת את מדינת ישראל ואת כל תושביה על פי אמונתי ודעותיי. אמשיך בכך בנחישות, ברגישות לכל אדם ובאהבה למדינת ישראל ולכל אחד ואחד מתושביה. אני אוהב כל אחד ואחד מישראל וגם לא מישראל, כל אדם שנברא בצלם אוהב אותו. את ביטול מצעדי הגאווה לא דרשתי בהסכמים הקואליציוניים. זה לא עלה במשא ומתן עם הליכוד".
נעם היא המפלגה השנייה שחתמה על הסכם עם הליכוד, אחרי שבסוף השבוע נחתם הסכם ראשון עם מפלגת עוצמה יהודית של איתמר בן גביר. במקביל נמשכים המגעים של הליכוד עם ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית.