הודה ברצח - וטען כי נבע מהתעללות מינית שעבר: בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ד') בשמונה ימים את מעצרו של צעיר בן 19 החשוד שדקר למוות בסכין גבר בן 61 בשכונת נווה שאנן בתל אביב, בשבוע שעבר.
סנגורו של החשוד ברצח ברחוב עין הקורא, עו"ד שחר מנדלמן, אמר כי החשוד הודה במעשה - אך טען כי המנוח התעלל בו מינית. לחשוד אין הרשעות קודמות, אך הוא נחקר בעבר. בדיון הוצגו הודעות סמס המראות התכתבות בין השניים, שלפי עו"ד מנדלמן מוכיחות התעללות מצד המנוח.
1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד ברצח בן 61 בתל אביב
הארכת מעצר לחשוד ברצח בן 61 בתל אביב
הצעיר החשוד, בדיון קודם
(צילום: מוטי קמחי)
"מחומר הראיות המצטבר בתיק, הטענה של החשוד שהוא הוטרד בידי המנוח, לא מסתדרת כל כך", אמרה מנגד נציגת המשטרה שטענה כי הרצח היה למעשה נקמה מתוכננת ואמרה כי מההתכתבות לא עולה קיומה של מערכת היחסים. היא אמרה כי "החשוד לא קורבן בעינינו. אנחנו רוצים ששמו יתפרסם בתקשורת, זה יכול רק לקדם את החקירה".
עו"ד מנדלמן הגיב באומרו כי "יש עד שהכיר את המנוח ויכול לאשר את גרסתו של החשוד. קשר של גבר בן 61 לצעיר בן 19 זה לא דבר רגיל והרקע כאן ברור. אני מבקש שלא לפרסם את שמו". הוא אף ביקש שהמעצר יוארך במספר ימים מינימלי כדי לבדוק את טענת החשוד.
"יש כאן טענות קשות שאם יתגלה שהן לא נכונות זה יפגע בחשוד ובשמו", אמר השופט - שהחליט אמנם להאריך בשמונה ימים את המעצר, אבל לא לפרסם את שם החשוד. "אני מציע שנחכה כמה ימים עם הפרסום עד שיתבררו פרטים נוספים בחקירה. אין חולק על כך שחשוד בעבירת רצח חמורה שמו אמור להתפרסם, אולם בתיק זה נשלב 'תיק אחר', שבו לכאורה החשוד טוען שהוא קורבן. בשלב זה החקירה בשלבים ראשוניים ולכן עד אשר תתקדם החקירה וכל עוד קיים גרעין של אמת בטענות החשוד - צו איסור הפרסום על שמו יישאר עד להחלטה אחרת".