תא"ל במיל' דדי שמחי, שאיבד את בנו גיא בעוטף עזה, הגיע היום (שבת) למטה פיקוד העורף ברמלה. שמחי עלה על מדים והשתתף בהערכת המצב של ראש המטה.
שימחי כיהן בעבר כראש מטה פיקוד העורף. הוא שימש גם כנציב כבאות והצלה, ומכיר היטב את סוגיות ההצלה וביטחון הפנים.
2 צפייה בגלריה
תא״ל במיל' דדי שימחי אביו של גיא שימחי שנהרג בעוטף עזה
תא״ל במיל' דדי שימחי אביו של גיא שימחי שנהרג בעוטף עזה
שמחי לצד מודעת האבל על מות בנו גיא
"מיצינו את השבעה,חשוב ללכת לחזק את הצבא והעם", אמר שימחי. "שלחתי חיזוקים לראש אמ"ן ולרמטכ"ל. כתבתי להם 'תהיו חזקים, אנחנו מזדהים אתכם'. אני רואה מה קורה באולפנים, חזרו לריב. תפסיקו בבקשה. דיברתי עם הרב דוד לאו, שאפשר לקצר את השבעה ליום שבו קיבלתי את ההודעה".
גיא שמחי, לוחם בסיירת צנחנים שהיה בחופשה ובילה במסיבת הטבע, נהג בגבורה רבה כשהציל את חיי חבריו אותם הכניס לממ"ד בדירה בקיבוץ. למרות שלא היה חמוש הוא הגן על הבית יחד עם חברו, בן הקיבוץ ולוחם מגלן שהחזיק בנשק, וסירב להיכנס לממ"ד.
2 צפייה בגלריה
גיא שמחי
גיא שמחי
גיא שמחי, שנהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים
( צילום: דובר צהל)
גיא חיסל שני מחבלים, ואז נפגע מהרימון שהשליכו. האבא דדי סיפר: "גיא נפצע מהרימון וניסה לקפוץ מהחלון החוצה. חברו קפץ מהחלון הנגדי וטיפס לגג הממ"ד. המחבלים השליכו עוד שני רימונים שהרגו את גיא. בחייו הוא הציל את חיי חבריו".
דדי שימחי שירת בחטיבת גולני, ובהמשך היה קצין אג"ם של אוגדת עזה. בהמשך החל להתקדם בפיקוד העורף עד לתפקיד ראש מטה. בשבוע שעבר הוא חילץ את גופת בנו, גיא, שנהרג בקרבות מול מחבלי חמאס בקיבוץ רעים.