חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) התעמת היום (שישי) עם שוטר שהגיע לפנות מתנחלים שהקימו מאחז ליד קריית ארבע. השוטר הציג לבן גביר צו חתום על ידי מח"ט יהודה, אלוף-משנה אביחי זפרני, ולפיו המקום הוגדר שטח צבאי סגור - אך חבר הכנסת השיב: "זה לא חל על חברי כנסת", ובהמשך איים על השוטר כי אם יפנה אותו "אתה תיתבע במיליון שקלים ותשב בכלא".
העימות התרחש לאחר שכמה עשרות מתנחלים ניסו להקים מאחז ליד קריית ארבע תחת השם "נופי יהודה" - בתגובה לפיגוע אמש שבו נרצח ביריות יהודה דימנטמן (25) סמוך למאחז חומש בצפון השומרון. כוחות משטרה הגיעו למקום כדי לפנותם, ושני מתנחלים עוכבו לחקירה.

2 צפייה בגלריה
תיעוד מפינוי מאחז נופי יהודה ליד קריית ארבע
תיעוד מפינוי מאחז נופי יהודה ליד קריית ארבע
המאחז "נופי יהודה" לפני שפונה
(צילום: תנועת נחלה)
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפינוי מאחז נופי יהודה ליד קריית ארבע
תיעוד מפינוי מאחז נופי יהודה ליד קריית ארבע
פינוי המאחז ליד קריית ארבע
(צילום: תנועת נחלה)
גם ח"כ בן גביר הגיע כאמור למקום, ואמר לשוטר כי הוא לא יכול לפנות אותו משם. "אני מודיע לך שאנחנו פה כדי להוציא אותך בצורה מסודרת", אמר לו השוטר, ובתגובה ענה לו בן גביר: "לפי הצו הזה תושב קבוע בשטח יכול להישאר כאן, אז סתם פינית כאן אנשים. דבר שני זה לא חל על חברי כנסת ואתה לא תיגע בחבר כנסת, אם תיגע בחבר כנסת אתה תיתבע במיליון שקלים, אני מודיע לך, אני לא מאיים עליך - אני מודיע לך שאם אתה תיגע בח"כ אתה תיתבע ואתה תשב בכלא. אני חבר כנסת ואני אהיה כאן. אתם הרבצתם לילדים, והתפקיד שלי לשמור על הילדים כאן".
בעבר לאחר פיגועים היו המתנחלים עולים לגבעות ומקימים מאחזים ארעיים והיו נשארים שם בתיאום עם מערכת הביטחון כמה ימים. אולם כעת, לאחר כמה שעות בלבד מאז שניסו אנשי תנועת נחלה להקים מאחז חדש, הגיעו כוחות המשטרה לפנותו.
במקרה דומה של הקמת המאחז אביתר, כוחות צה"ל לא פינו את אנשי נחלה שהגיעו לגבעה שעות לאחר פיגוע הירי שבו נרצח יהודה גואטה והקימו מאחז. לאחר מכן ההתיישבות בגבעה הלכה וגדלה. לטענת הפעילים במקום, נאמר להם על ידי הכוחות שכלקח ממקרה אביתר הם פועלים בכזו נחישות שעות אחרי הפיגוע.