גופותיהם של 1,194 בני אדם שנרצחו בטבח ביישובי העוטף, ונפלו בלחימה, זוהו עד כה. כך עולה מנתוני המשטרה, שאחראית על זיהוי גופות האזרחים, וצה"ל.
2 צפייה בגלריה
חשיפת לבנות הזיכרון בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל,  אשר בהן חקוקים שמותיהם של חללי המלחמה עד כה
חשיפת לבנות הזיכרון בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל,  אשר בהן חקוקים שמותיהם של חללי המלחמה עד כה
(צילום: משרד הביטחון ודובר צה״ל)
על פי הנתונים, בין ההרוגים ישנם 351 חיילים ואנשי כוחות הביטחון. 34 חיילים נפלו בלחימה בעזה מאז הכניסה הקרקעית.
לפי נתוני המשטרה 843 אזרחים זוהו, בהם גם תושבים זרים. יש לציין כי המשטרה לא מפרסמת את מספר הגופות שטרם זוהו, וגורמים המעורים בפרטים מעריכים כי בפועל המספר הכולל מתקרב לכ-1,300 נרצחים והרוגים מה-7 באוקטובר.
למעשה, במחנה שורה ברמלה עדיין מזהים גופות מהטבח הנורא, שכן המצב של חלקן כתוצאה ממעשי הזוועות של המחבלים מקשה מאוד על הזיהוי. אתמול למשל זוהו גופותיהם של בני הזוג איוון אילמנדי סיזר ודפנה גרקוביץ', אחרי תהליך זיהוי מורכב ויוצא דופן שנועד להגיע לאימות ולהפיק בדיקת דנ"א תקפה. בזק"א מאמינים שיתגלו נעדרים נוספים בדרך הזו. שרידיהם של בני הזוג אותרו גם בעבודה של ארכיאולוגים מרשות העתיקות, שפעלו בבית השרוף.

כך מתנהל הליך הזיהוי

הליך הזיהוי במחנה שורה מסודר למדי. כל חלל שמגיע למקום - בין אם חייל או אזרח - מגיע בשקית ועליה מספר. המספר מקודד במערכת, ותפקיד אנשי הזיהוי להפוך את המספר לשם. כל גופה שמצבה מאפשר עוברת את אותו תהליך: נלקחת טביעת אצבע, מרשמי שיניים ו-DNA. כל אלו מסייעים בהליך הזיהוי. תפקידו של צוות חליטה, המורכב משלושה רבנים שאחד מהם משפטן, הוא להמליץ לרב הצבאי הראשי לחתום על תעודת הפטירה.
2 צפייה בגלריה
מתחם זיהוי הגופות "שורה" ברמלה לאחר הטבח בדרום
מתחם זיהוי הגופות "שורה" ברמלה לאחר הטבח בדרום
מתחם הזיהוי במחנה שורה
(צילום: יאיר שגיא)
במחנה עובדות כמה פלוגות המורכבות ממומחים בתחומים שונים, ותפקידם לבקר את כל אחד מהתהליכים בכל אחת מהתחנות בתהליך הזיהוי, כדי לוודא שההחלטה נכונה. התנאי לזיהוי הוא לפחות שניים מהסימנים שנלקחו. למחנה גויסו עשרות רופאי שיניים שיסייעו בזיהוי. התהליך הזה קל יותר כשמדובר בחיילי צה"ל או באזרחים ששירתו בצה"ל ונרצחו, שלהם יש במערכת טביעת אצבע ומרשמי שיניים.
בתוך מחנה "שורה" יש גם מתחם אזרחי שמכונה מתחם בצר, שבראשו עומד אלוף-משנה במיל' הוד בצר, שהיה מנכ"ל משרד רה"מ החליפי של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. במתחם האזרחי הזיהוי נעשה באמצעות אנשי המעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה. לצידם נמצאים אנשי משרדי הבריאות והפנים ובקצה המשרד לשירותי דת. מרגע שגופה זוהתה, מתבצע הליך הקבורה בתיאום עם המשפחה. כל חלל זוכה לקבורה חינם בכל מקום שירצה בקבורת שדה, וחללי המלחמה מקבלים פטור מקבורה בקומות.