ח"כ אחמד טיבי מסיעת חד"ש-תע"ל וחברו לסיעה עופר כסיף התייחסו הערב (שני) לפתיחת המונדיאל במליאת הכנסת, ולשיח סביב הפרות זכויות האדם באמירות המפרצית, שבה נהרגו פועלים זרים רבים שעמלו על בניית האצטדיונים בשנים שקדמו לפתיחת המשחקים. "יש צביעות גדולה, כי כאן, איפה שאנחנו חיים, יש עם שחי תחת כיבוש אלים ורצחני", טען כסיף. "ראינו לפי כמה ימים פורעים בחברון. על זה לא מדברים".
1 צפייה בגלריה
דוקטור עופר כסיף רשימת חד"ש תע"ל עדת הבחירות המרכזית בחירות 2019 פסילת מפלגות ערביות
דוקטור עופר כסיף רשימת חד"ש תע"ל עדת הבחירות המרכזית בחירות 2019 פסילת מפלגות ערביות
(צילום: יואב דודקביץ, רויטרס, שלו שלום)
כסיף האשים בדבריו עיתונאים ישראלים שמתחו ביקורת על הפגיעה בזכויות האדם בקטאר, ואמר: "שייאבקו על הזכויות פה לפני שנאבקים על זכויות מעבר לים".
ח"כ אחמד טיבי עלה לדוכן הנאומים לאחר מכן, ואמר בערבית: "תארו לעצמכם שהמונדיאל היה בארצות הברית. כל העולם היה מוחא כפיים, למרות שארצות הברית אחראית על הרג מיליון עיראקים במלחמה בעיראק". אחר כך הוסיף בעברית, בהתייחסו לקטאר: "תסירו את החמיצות, זו המדינה הערבית שארגנה את המונדיאל הטוב בהיסטוריה".

חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד תקפה את טיבי על כך שדיבר בערבית, והוא השיב לה: "גם אם הייתי מדבר עברית לא היית מבינה".
דבריו של כסיף בנוגע לחברון נגעו לאירועי שבת "חיי שרה". לעיר הגיעו בסוף השבוע יותר מ-30 אלף מבקרים לרגל הפרשה, שבה קוראים בתורה על קניית מערת המכפלה בידי אברהם אבינו. כמה יהודים נעצרו על ידי כוחות הביטחון בחשד ליידוי אבנים, גרימת נזק לרכוש ותקיפת הכוחות. במהלך כניסת המתפללים לקבר עתניאל בן קנז מתנחלים שהגיעו למקום זרקו אבנים, העיפו תרנגולות, פגעו ברכוש ושברו חלונות.
בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" נטען כי במהלך ההתפרעויות הושלכו אבנים גם לעבר בתים ומכוניות. בצה"ל ציינו כי בהתפרעויות נפצעו שני פלסטינים כתוצאה מיידוי אבנים של אזרחים ישראלים. במקביל, ישראלי תקף במקל חיילת צה"ל שנפצעה באורח קל.