3,818 ישראלים אובחנו ביממה האחרונה כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (יום ג'). מדובר בשיא נוסף בגל הרביעי של הקורונה, ובמספר כמעט כפול ממספר החיוביים לקורונה שנמצאו רק שלשום - 2,122. שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר הבוקר כי מספר הנדבקים וקצב הגידול במספר החולים קשה הוא מדאיג, כלשונו.
3 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים צפת
מחלקת הקורונה בבית החולים צפת
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת. ארכיון
(צילום: אביהו שפירא)
שיעור הבדיקות החיוביות עמד אתמול על 3.75%, מתוך כ-102 אלף בדיקות, לא כולל את בדיקות הסקר. בבתי החולים מאושפזים בסך הכול 419 חולי קורונה. מצבם של 221 מהם מוגדר קשה, ו-46 גם מחוברים למכונת הנשמה. ביממה האחרונה עלה מספר החולים קשה בשישה ומספר המונשמים עלה בארבעה. על-פי נתוני משרד הבריאות, מאז אתמול נפטרו שישה בני אדם שנדבקו בקורונה. חמישה מהם אתמול ואחד מהם היום.
בביקור בבית החולים שיבא בתל השומר התייחס הבוקר שר הבריאות ניצן הורוביץ לנתוני התחלואה, ואמר כי בכוונת הממשלה להגביר את האכיפה על עטיית מסכות, ולהוביל להגברת ההתחסנות בחיסון השלישי. "אנחנו רוצים להגביר את צעדי המאבק במגפה - וזה כולל קודם כל את הגברת המאמץ להתחסנות. אנחנו רוצים להגיע ליעד של 150 אלף מתחסנים ביום בחיסון השלישי", אמר.

3 צפייה בגלריה
הורוביץ, היום. "לא רוצים לסגור מקומות או להגביל פרנסה"
הורוביץ, היום. "לא רוצים לסגור מקומות או להגביל פרנסה"
הורוביץ, היום. "לא רוצים לסגור מקומות או להגביל פרנסה"
(צילום: אוראל כהן)
הוא הוסיף: "אנחנו נגביר את האכיפה על עטיית מסכות בחללים סגורים, משום שזה הדבר החשוב והיעיל ביותר. זה לא עולה כלום וזה לא מקשה על פעילות".
עוד אמר כי "אנחנו נרצה להרחיב את התו הירוק כך שכל אחד שירצה לבוא לאיזשהו מקום יצטרך להתחסן, להיות מחלים או להציג תוצאה שלילית. אנחנו יכולים לעשות את זה בלי לסגור מקומות, להגביל פרנסה או להעביר אנשים לאבטלה. אנחנו מדברים על התקהלויות צפופות ומקומות עם קהל גדול וצפוף באירועים מוגדרים וגם בהתרחשויות כאלו יש הדבקה. בהתקהלויות גדולות יש הדבקה ולכן הדגש הוא קודם כל על מקומות סגורים אבל ההמלצה שלנו היא גם בהתקהלויות צפופות בחוץ לעטות מסכה".

אל אחד ממתחמי החיסונים בירושלים הגיעו תקווה ושי, שהתחסנו בחיסון השלישי. "לא היה לי חשש", סיפרה תקווה לאולפן ynet. שי הוסיף: "אני סומך על אנשי משרד הבריאות. הם מקצוענים שיודעים מה הם עושים. הזמנו תור מראש ולא המתנו הרבה זמן. אנשים רוצים להתחסן וצריך לתת להם את האפשרות לעשות את זה".
15 יישובים בישראל כבר מוגדרים אדומים, ועשרות נוספים כתומים. לצד זאת, מאז תחילת מבצע החיסונים של המנה השלישית התחסנו ברחבי הארץ כ-102 אלף בני אדם בני יותר מ-60. בישראל יש כיום בסך הכול 22,345 חולים פעילים. 1,515 מהם מתגוררים בתל אביב, 1,523 בנתניה, 815 בחולון, 786 בפתח תקווה, 742 בראשון לציון, 649 בבת ים, 552 בחיפה ו-531 בירושלים.
הנתונים פורסמו לקראת דיון בקבינט הקורונה שאותו יכנס אחר הצהריים ראש הממשלה נפתלי בנט. הוא כבר הכין את הקרקע למגבלות חדשות מחשש לסגר בחגים. בשיחות אמר בנט שיש עלייה מדאיגה במספר החולים שמצבם קשה. "היינו על 50 חולים קשים, עלינו ל-100, ואז 200 וכך הלאה. קצב ההכפלה הוא כל עשרה ימים", אמר בנט.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט במליאת הכנסת
נפתלי בנט במליאת הכנסת
בנט, אתמול. מכין את הקרקע למגבלות
(צילום: עמית שאבי)
בנט שוחח עם השרים ואמר להם ש"ייתכן שנידרש לצעדים קשים יותר" - ובין היתר מדובר על מגבלה על התקהלויות והטלת חובת עטיית מסכות בהתקהלויות של יותר מ-20 אנשים במרחב פתוח. קבינט המומחים שהתכנס אתמול קבע שהאפשרות שהממשלה תנקוט התערבות מינימלית עד לנקודה שבה עומס התחלואה יהפוך לקריטי, ואז תפעיל סגר אינה מוצלחת.
לדעת המומחים, אחד הלקחים החשובים של הגל השלישי היה התובנה שסגר כשלעצמו - מעבר לכל נזקיו - עשוי רק לבלום את המשך העלייה בתחלואה, גם כאשר הוא ממושך עד לכדי חודש שלם. כלומר, אין די בסגר כדי להביא להיפוך משמעותי של המגמה, אלא אם מדובר בסגר קיצוני יותר משהיה בגל השלישי - דבר שאינו סביר שיקרה.