2 צפייה בגלריה
משרד החוץ
משרד החוץ
לטענת העובדים, באוצר סירבו לתת מענה לדרישותיהם. משרד החוץ
(צילום: גיל יוחנן )
ועד עובדי משרד החוץ הורה להחריף באופן דרמטי את העיצומים החל מיום ראשון, לאחר שישבת המשא ומתן שנערכה הבוקר (חמישי) בין עובדי משרד החוץ לאנשי משרד האוצר התפוצצה. הישיבה נערכה לאחר חודשים ארוכים של סכסוך עבודה ועיצומים של עובדי משרד החוץ במחאה על הפגיעה בתנאי שכרם.
לטענת עובדי משרד החוץ, נציגי הממונה על השכר באוצר נקטו ב"אסטרטגיה של היתממות" וסירבו לתת מענה לדרישותיהם ולהחזיר את הכספים שנלקחו מהם באופן חד-צדדי. נציגי האוצר טענו כי אינם מכירים את תנאי ההעסקה של העובדים וכי הנהלת משרד החוץ לא דנה עמם בבעיות הקשורות לעובדים.
הפגישה, שהתקיימה לאחר התערבות ישירה של שר החוץ יאיר לפיד, הובילה לציפיות גבוהות של העובדים לפתרון אמיתי למצוקתם. אך כגודל הציפייה – גודל האכזבה.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ישיבת סיעה יש עתיד
יאיר לפיד ישיבת סיעה יש עתיד
לפיד. הפגישה התקיימה לאחר התערבותו
(צילום: יואב דודקוביץ')
בשל כך הודיע ועד עובדי משרד החוץ על שורה של החרפות בעיצומי העובדים, שייכנסו לתוקף החל מיום ראשון ויכללו הפסקה מוחלטת של תכתובות אלקטרוניות ובהן הודעות דוא"ל, מברקים ותכתובות ווטסאפ בין המטה לנציגויות, הפסקת קשרי העבודה בין עובדי משרד החוץ למשרד ראש הממשלה והמל"ל, הפסקת כלל הטיפול בביקורים יוצאים של נבחרי ציבור, פגיעה נרחבת במערך הדואר הדיפלומטי ועצירה רוחבית של כל טיפול באשרות העבודה, בכל הנציגויות בעולם.
צעדים אלו מתווספים לעיצומים שכבר מתקיימים היום במשרד החוץ ואשר כבר הובילו לפגיעה נרחבת בשירות לציבור. הוועד הודיע כי לפי שעה תוחרג הפעילות באוקראינה מהעיצומים, כדי למנוע סכנה לחיי אזרחים ישראלים. "בזמן שלוחמי משרד החוץ מצילים כל ישראלי שנמצא באוקראינה, כאן במשרד האוצר מתייחסים אלינו באדישות וכתף קרה, נלחמים בנו ומפנים את האש אלינו. לא נוכל להשלים עם זה ונצטרך להחריף את העיצומים", אמר יו"ר ועד עובדי משרד החוץ יוסי לוי-ספרי, שעדכן גם את השר לפיד בהתנהלות שבה נתקלו העובדים. יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, אמר כי "לא נותרה כל ברירה מלבד החרפת העיצומים. מצער מאוד שמדינת ישראל ואזרחיה ייפגעו מכך".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "איננו מכירים פיצוץ בשיחות. ועד עובדי משרד החוץ ונציגי ההסתדרות נפגשו היום לראשונה עם נציגי משרד האוצר. מרבית הנושאים שהועלו בפגישה צריכים להתברר אל מול הנהלת משרד החוץ. בפגישה הוסכם שישנם מספר נושאים שידונו במסגרת הסכם השכר הבא. בכוונת משרד האוצר לקבוע פגישה נוספת על מנת להמשיך את השיח".