הורים לילד בגן העירייה "אל אזהר" שבעיר באקה אל-גרבייה חשדו שבנם בן ה-4 עובר התעללות שם, ולכן הכניסו מכשיר הקלטה לתיקו - ונחרדו ממה ששמעו. בין השאר, נשמעת סייעת אומרת לגננת "אל תצעקי, תרביצי לו", והגננת עצמה אומרת כי "צריך לחתוך את הלשון" של אחד הילדים.
"הוא אמר לי שהיחס אליו בגן לא טוב, ולאחר שחזר על אותן התלונות הלכנו לגננת שאמרה שהטיפול בו דווקא טוב ובהתאם להנחיות", סיפר אביו של הילד. "הוא המשיך להתלונן ולא רצה ללכת לגן. אז החלטתי להכניס לתיק שלו את מכשיר ההקלטה, שחשף את האמת על האלימות המילולית והפיזית".
בין השאר נשמעת הגננת אומרת לאחד הילדים "אם תתקרב אני אפגע בך, אתה לא מבין?", וסייעת אומרת לו כי "אין לך מקום בגן שלנו ולא תגיע אליו". במקרה אחר נשמעת סייעת מבקש מהילד: "אם לא תגיד לה שאתה מתנצל אני אפגע בך. תגיד לה שאתה מתנצל". היא נשמעת פונה לילדה: "תרביצי לו כמו שהרביץ לך, ואם ייגע בך אני אפגע בו. תרביצי לו חזק ואל תפחדי ממנו. תרביצי לו". במקרה אחר אמרה סייעת: "איזה ילד רקוב, ילד רקוב".
1 צפייה בגלריה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
רוב ההורים החליטו שישביתו את הגן אחרי החופשה בעקבות המקרה. "חובה להחזיר את הילדים לגן רק באווירה נוחה ובטוחה. על האחראים לפעול באופן דחוף ובצורה מקצועית לטובת הילדים שהם הדבר הכי חשוב מכולם", כתבו.
לדברי אביו של הילד, "מאז שנודע לי מה שהוא עבר, הוא נשאר בבית. אף אחד לא ביקר אותו. פניתי למחלקה האחראית על קצין ביקור סדיר, ואמרו לי שזה עניין מסוכן שצריך להגיע לרמות הכי גבוהות - אבל לצערי לא ראיתי שמטפלים בזה. מורגש שרוצים להעלים את הנושא, ואני אישית לא אשתוק. אני אציל את הילד שלי וילדים אחרים. הילד כל הזמן מתאר את מה שקרה, וברור שבמקרים כאלה צריכים לשלוח מומחים מהעירייה לדבר איתו כדי להרגיע את הפחד והחרדה שלו, אבל אנחנו לא רואים דבר כזה".
לדברי גורמים בעירייה, "מחלקת החינוך זימנה את העובדות לשיחה והציגה בפניהם את הדברים".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך נוקט במדיניות של אפס סבלנות כלפי גילויי אלימות מצד אנשי חינוך, האמונים על שלומם של התלמידים. לאור זאת, המשרד יערוך בירור מקיף בהקדם האפשרי".