הפצוע בתאונת הדרכים שהתרחשה ביום חמישי האחרון בתל אביב, תאונה שנחקרת כעת כחשד לפיגוע, הוא גלעד תנעמי. היום (ראשון), אחרי שנודע כי החשד שמאחורי התאונה עומד רקע לאומני - סיפר תנעמי כי הנהג הפוגע "האיץ במהירות", מה שגרם לו לעוף באוויר.
1 צפייה בגלריה
גלעד תנעמי
גלעד תנעמי
גלעד תנעמי והזירה בתל אביב
(צילום: דוברות איכילוב, שרון עובד, תיעוד מבצעי מד"א)
"מהרגע הראשון היה לי ברור שזה טרור", אמר תנעמי - שנפגע בעודו רוכב על אופנוע. הוא סיפר כי "ביום חמישי בצהריים, אחרי שסיימתי בעבודה, נסעתי לפלורנטין, פגשתי חבר מחוץ לבית הכנסת, ובזמן שאנחנו משוחחים הרמתי את הראש וראיתי רכב מאיץ לכיווני במהירות. עפתי באוויר והוא המשיך 40 מטר עם הרכב כשהאופנוע מתחתיו. הוא נתקע בעמוד ושמעתי שעצרו אותו".
תנעמי בירך על מעצרו של החשוד ואמר: "ברוך השם שהמשטרה תפסה אותו. שיביאו לו את העונש החמור ביותר בבקשה".
הבוקר עדכנה המשטרה כי נבדק חשד למניע לאומני בתאונה שבה נפגע תנעמי ברחוב אברבנל בתל אביב ביום חמישי. הנהג החשוד בפגיעה הוא שב"ח פלסטיני בן 31, ובחקירתו עלה כי המניע לתאונה הוא לאומני.
עם קבלת הדיווח על התאונה ועצירתו של החשוד פנו במשטרה לשב"כ בנוהל רגיל - משום שמדובר בשב"ח. במהלך חקירת השב"כ עלה החשד כי מדובר למעשה בפיגוע והוא נלקח לחקירה גם בשב"כ.
הדיווח על מה שהיה נראה בתחילה כמו תאונת דרכים התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב דן ביום חמישי האחרון בשעה 15:16. צוות מד"א שהוזעק לזירה דיווח על כי תנעמי סבל מחבלה בגפיים, והוא פונה לבית החולים איכילוב.