2 צפייה בגלריה
חיים שחל
חיים שחל
חיים שחל ב-1967
(צילום: Capt Moshe Tabak IN / Wikimedia Commons)
חיים שחל, חתן פרס ביטחון ישראל, הלך שלשום (יום ו') לעולמו בגיל 99. שחל היה איש פלמ"ח בולט שתכנן ופיקד על מבצע ליל הגשרים בשנת 1946.
שחל, שהתגורר בחיפה, נולד בתל אביב ומהנדס חשמל בהשכלתו. הוא השתחרר מצה"ל בדרגת סגן אלוף, אחרי שגויס תחילה לחוליה הימית ביפו שהייתה ראשיתה של שייטת 13. הוא נפצע במהלך בנייה של טורפדו מונהג ושכב חודשים בבית החולים שיבא בתל השומר.
הוא שב לשרת בצה"ל כקצין הנדסה בשייטת 13, שם רשם הצלחות בפיתוחים ושדרוגים לכלי שיט. בהמשך שירת שחל כראש ענף ציוד 4 בחיל הים. ב-1965 מונה שחל לראש צוות "שלכת" שאמון על הפיקוח של בניית סטילים בעיר שרבור שבצרפת. ב-1968 היה לראש צוות פיתוח חיל הים.
2 צפייה בגלריה
חיים שחל עם רעייתו נורית
חיים שחל עם רעייתו נורית
חיים שחל עם רעייתו נורית
(באדיבות המשפחה)
עם שחרורו מצה"ל ב-1970 מונה שחל למהנדס הראשי של מספנות ישראל. בתפקידו היה אמון על בניית ספינות הטילים לחיל הים סער 4, ועל כך קיבל ב-1973 את הפרס היוקרתי לביטחון ישראל.
משפחתו מסרה כי "חיים הוא מורשת מדינת ישראל, היה פלמ"חניק בעל רוח לחימה ותעוזה, איש צבא חכם ומבריק. הצטיין בכל ובצניעותו הרבה. בעבודה בחריצות בעשייה. כל מה שיצא מתחת ידיו היה מושלם עד הפרט האחרון. נהג ביושר וללא התנשאות, ידע לפאר, להעצים ולגרום לאנשים שמולו להיות גאים בעצמם. אדם צנוע ועניו, היה נערץ על כל מכריו דוקא בשל תכונות אלו. גאווה לנו וזכות גדולה שבזכות אנשים כמו חיים אנו חיים כאן". שחל יובא היום למנוחת עולמים בבית העלמין תל רגב.