פרקליטות מחוז חיפה הגישה בסוף השבוע כתב אישום נגד שני תושבי אום אל פחם בגין מעורבות בשוד מזוין שבמהלכו גנבו 1,100 שקל ממינימרקט בעיר. אחד השודדים נכנס לחנות אך נתקל בתקלה בנשק ולכן יצא ממנה, תיקן את התקלה, שב לחנות - וירה לעבר התקרה. צפו בתיעוד שבפתח הידיעה.
לפני כחודש קיבלה המשטרה דיווח על שוד מזוין באום אל פחם, כשעל פי החשד רעולי פנים ירו לעבר בית עסק, נכנסו למקום ושדדו מהמוכר אלפי שקלים במזומן תוך כדי איומים על חייו באמצעות אקדח.
משטרת תחנת אום אל פחם פתחה בחקירה וכעבר כשבועיים הביאה לחשיפת זהותם ולמעצרם של החשודים, תושבי העיר בשנות ה-20 לחייהם. הם נלקחו לחקירה בתחנת המשטרה, ובסיומה נכלאו. בהתאם לממצאי החקירה, בית משפט השלום בחדרה האריך את מעצרם עד שכאמור הוגש נגדם כתב אישום במהלך סוף השבוע, כמו גם בקשה למעצר עד לתום ההליכים.
1 צפייה בגלריה
שוד לאור יום בחנות באום אל פחם
שוד לאור יום בחנות באום אל פחם
שוד לאור יום באום אל פחם
על פי כתב האישום, הנאשמים הצטיידו בתת-מקלע ביום השוד, וסמוך לשעה 10:30 הם הגיעו עם רכב למינימרקט "בני עאסם" בעיר. אחד הנאשמים יצא מהרכב ונכנס לחנות כשפניו מכוסות בכובע, קפוצ'ון ורעלה. בתיעוד ממצלמת האבטחה ניתן לראות כי הוא ניסה לדרוך את נשקו, ולאחר שלא הצליח יצא מהחנות. הוא שב לכיוון הרכב, ולאחר ששוחח עם חברו והצליח לתקן את התקלה הוא דרך את הנשק, נכנס שוב למינימרקט - וירה לעבר התקרה.
הוא ביקש כסף מהמוכר, שמסר לו 1,100 שקלים במזומן. הוא ירה פעם נוספת, יצא מהמקום, שב לרכב וביחד עם הנאשם השני נמלט מהמקום. עובר אורח שהיה באזור הבחין בשוד והחל לנסוע אחר הנאשמים שנמלטו מהמקום עם רכבם. כשהם הבחינו בו, הם ירו לעברו כמה יריות. לפי כתב האישום, השניים נהגו ברכב למרות שאחד מהם לא הוציא רישיון נהיגה מעולם והרישיון של השני לא בתוקף.
"הגיע הזמן לעצור כל מי מחזיק בנשק ומהווה סכנה על חיי אנשים", אמרו תושבים באום אל פחם. "טוב שהמשטרה עצרה אותם ואנו בעד פעילות מסוג זה. כשהם עוצרים אנשים הם חוסכים עוד מקרים של אלימות קשה מצד פושעים שעלולים לגרום לרצח אזרחים".