ברחבי הארץ החלה אמש (שלישי) ספירת הקולות בבחירות לרשויות המקומיות, ומסתמן כי ראש העיר ירושלים משה ליאון צפוי לנצח בפער משמעותי את המתמודד היחיד מולו, יוסי חביליו, ולזכות בכהונה שנייה. בהצהרה בכניסה למטה הבחירות בבנייני האומה אמר: "נראה שזכיתי בקדנציה נוספת".
2 צפייה בגלריה
משה ליאון במטה בירושלים
משה ליאון במטה בירושלים
משה ליאון במטה בירושלים
(צילום: לירן תמרי)
לאחר ספירת 39.8% מהקלפיות בירושלים, ליאון זכה ב-82.2% מהם, לעומת 17.8% שקיבל חביליו. "עוד חמש שנים אנחנו הולכים להמשיך להפוך את העיר, לבנות עשרות אלפי יחידות דיור. ירושלים מסמלת אחדות, כולם ביחד. חרדי במועצה או יותר - זה לא משנה. זו עיר מעורבת, העיר הכי טובה בעולם. אני צריך לדאוג לכולם", אמר ליאון.
"אני חייב לומר שהלילה הזה היה יכול להיות מושלם ושמח בירושלים בנסיבות אחרות, אבל אני מודה שקשה לי, ואני חושב ברגעים אלו. ראשית, כל החטופים שאנחנו מתפללים להחזיר אותם כמה שיותר מהר למדינת ישראל, לירושלים. אני חושב על חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, שגם ברגעים אלו נלחמים עבורנו. אנחנו שולחים להם את ברכותינו", הוסיף.
2 צפייה בגלריה
משה ליאון במטה בירושלים
משה ליאון במטה בירושלים
"מודה לתושבים שנתנו לי את הזכות להמשיך קדנציה נוספת". ליאון
(צילום: לירן תמרי)
הוא ציין: "הקדמנו הלילה כדי לשחרר אתכם, הפעילים וחברי המועצה לעתיד, אבל רציתי לומר לכולכם שאני ממש אוהב אתכם. ביחד נמשיך את המהפכה בירושלים. שמעתי בדרך לכאן דיון על ירושלים באחד מהערוצים, ואני רוצה להגיד שאני גאה בעיר. ירושלים היא הדבר הבא של מדינת ישראל, שלא יהיה ספק בכך. ברגעים אלו נבנות יחידות דיור גם לצעירים תושבי ירושלים, וגם לעולים הרבים המעוניינים להגיע לכאן. אני מודה לתושבים שנתנו לי את הזכות להמשיך קדנציה נוספת ולהוכיח לכולם שירושלים היא הדבר הבא".
הוא סיכם: "ירושלים זו העיר המורכבת ביותר בעולם, יש בה חילונים, חרדים, ציונות דתית ותושבי מזרח העיר. התפקיד שלי הוא לגרום שכולנו נחיה כאן ביחד. הצלחתי לעשות את זה בחמש השנים האחרונות, ואצליח יותר ויותר בחמש השנים הבאות. אפשר שתהיה אחדות בעיר המורכבת הזו. למרות הכול, אני אגרום לכך שכולם יוכלו לחיות זה לצד זה ולא זה על חשבון זה. ממחר אקים קואליציה רחבה שתרכיב את כלל הסיעות בעיר, ונוכיח לכולם שירושלים - למרות המורכבות - זו עיר מאוחדת".