2 צפייה בגלריה
רועי רובינשטיין
רועי רובינשטיין
רכב של "באבל" בגוש דן
(צילום: רועי רובינשטיין)
שרת התחבורה מרב מיכאלי מקדמת תקנות שיאפשרו לכלי התחבורה הגמישה (כגון השירותים "באבל דן" בתל אביב, "תיק תק" בירושלים וחיפה ו"קוויקר" בעמק חפר) לעצור לא רק בתחנות האוטובוס, אלא גם בנקודות איסוף ייעודיות אחרות. המטרה היא לשפר את השירות בערי החברה הערבית ובאזורים כפריים, שבהם יש מחסור אדיר בתשתיות תחבורה ציבורית, ובכלל זה תחנות אוטובוס.
שירותי התחבורה הגמישה מציעים למשתמשים הזמנת נסיעות באמצעות אפליקציות. כלי הרכב נוסעים במסלול הנקבע לפי אלגוריתם ומשתנה לפי הביקוש, ולא בקווים קבועים.
2 צפייה בגלריה
ועידת התחבורה של ידיעות אחרונות
ועידת התחבורה של ידיעות אחרונות
השרה מרב מיכאלי. "תאפשר ליותר נוסעים לוותר על הרכב הפרטי"
(צילום: אביגיל עוזי)
לפי התקנות שפרסם היום משרד התחבורה, מפעילי השירות יוכלו לאסוף ולהוריד נוסעים ונוסעות בהתאם להזמנה, אלא אם מטעמים תחבורתיים ובטיחותיים החליטה הרשות המקומית כי באזור מסוים תתאפשר עצירה כאמור רק בתחנות אוטובוס.
השרה מיכאלי אמרה כי מדובר בשירות "חדשני, טכנולוגי ומותאם לאתגרים התחבורתיים שאיתם אנחנו מתמודדות. התקנה הזאת תפתח אפשרויות נוספות לשירות ותאפשר ליותר נוסעות ונוסעים לוותר על הרכב הפרטי ולעבור לתחבורה ציבורית. השירות החדש שאנחנו מקדמות במשרד מספק מענה בהתאמה אישית לצרכים של משתמשות ומשתמשי הדרך, והוא מצטרף לפרויקטים רבים שמקודמים במטרה להוריד כמה שיותר רכבים פרטיים מהכביש ובכך להוריד את העומסים הרבים בכבישים".