"ישבנו בסוכה והייתה אווירה נהדרת. הבן שלי בן השנה ו-4 חודשים היה איתי, ואשתי לידי. פתאום שמענו צרור יריות, ראיתי עשן מהפינה של הסוכה והבנתי מהר מאוד שמדובר בפיגוע ירי". כך שחזר אמש (שבת) יונתן ניזרי, תושב בית אל, שנפצע שלשום באורח קל בפיגוע הירי שאחריו חוסל אחד המחבלים והשני נעצר.
4 צפייה בגלריה
יונתן ניזרי וזירת האירוע
יונתן ניזרי וזירת האירוע
יונתן ניזרי והסוכה
(צילום: בנימין נזרי)
"הרגשתי מכה בלסת וישר תפסתי את אשתי והילד ונכנסנו הביתה. הגיעו לטפל בי ופוניתי לבית חולים, שם התבררה הפגיעה", שחזר אמש בשיחה עם ynet ניזרי, שנפצע בפיגוע. "זו תחושה קשה. המעבר מאווירת חג לאווירת פיגוע בשנייה אחת היא קשה לעיכול. זה היה יכול להיגמר אחרת, זה ממש נס מובהק. יש סימני ירי על הכיסא שישבתי בו, ואם הכדור היה טיפה מוסט זה היה יכול להיגמר אחרת לגמרי".
לדברי ניזרי, תחושת הביטחון שלו נפגעה. "הייתי לוחם ביחידה מובחרת והייתה לי תחושה בצה"ל שאני נותן תחושת ביטחון. הייתי חוזר הביתה עם סיפוק מטורף. אחרי אירוע כזה שאתה חווה בסוכה בבית שלך ומרגיש שהילד שלך ואשתך היו בסכנת חיים, אתה שואל שאלות. אני מבין שהמחבלים האלה היו על הכוונת של הצלפים שלנו, ושואל אם היה אפשר לעצור אותם קודם".
4 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הירי בבית אל
תיעוד מזירת הירי בבית אל
תיעוד מזירת הירי בבית אל
(צילום: בנימין נזרי)
דוד, אביו של יונתן, אמר כי "כוח של צה"ל יודע על החולייה הזו שבועיים. המחבלים הגיעו ברכב. הצלפים רואים אותם ולא מקבלים אישור ירי עד שהם לא פתחו באש וכמעט הרגו את המשפחה שלי. היינו 16 אנשים בסוכה".
ראש מועצת בית אל שי אלון טען בעקבות הפיגוע כי "מה שהזהרנו זה מה שקורה. הממשלה הנוכחית משדרת חולשה והתוצאה באה לידי ביטוי בזריקות אבנים ובפיגועי ירי בירושלים, ביהודה ושומרון ובכל מקום בארץ. מי שעייף מלהיאבק בטרור שילך לנוח בבית. לפיד וגנץ לא משתלטים על האירוע. סומכים על אבו מאזן שיגן על ישראל".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה לטענות: "שלשום בוצע פיגוע ירי לעבר היישוב בית אל שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. לוחמי צה"ל שהיו בפעילות יזומה במרחב ירו לעבר המחבל ונטרלו אותו. כמו כל האירועים המבצעים, האירוע בבירור. עוד באותו הלילה, כוחות צה"ל יחד עם ימ"ס מג"ב איו"ש סגרו מעגל ועצרו את המחבל הנוסף שנמלט. בנוסף, הכוחות איתרו את הנשק שאיתו בוצע הפיגוע ובכך הביאו לסגירת מעגל נוספת. כוחות צה"ל ימשיכו לפעול במרחב לאורך כל העת על מנת לסכל טרור".
4 צפייה בגלריה
הנשק ששימש לפיגוע הירי לעבר היישוב בית-אל
הנשק ששימש לפיגוע הירי לעבר היישוב בית-אל
הנשק של המחבלים בידי כוחות צה"ל
(צילום: דובר צה''ל)
הפיגוע התרחש שלשום בשעות הערב, אז שני המחבלים פתחו באש, לפי החשד ממרחק של כ-300 מטרים מבית אל, מפאתי מחנה הפליטים ג'ילזון. סמוך לג'ילזון ערכו באותו זמן לוחמי גדוד 890 של הצנחנים מארב - בעקבות התרעה על כוונה לבצע פיגוע - והכוח זיהה את המחבלים, ירה לעברם וחיסל את אחד מהם, קייס שג'עאיה (23), תושב ג'ילזון. המחבל השני מוחמד עודה (19) נתפס בכפר דיר ג'ריר, שם הוא מתגורר.
אמש איתרו כוחות צה"ל את הנשק ששימש את המחבלים בעקבות מידע שעלה בחקירת שב"כ. הנשק, רובה מדגם M-16, הועבר לבדיקות זיהוי פלילי.
פורסם לראשונה: 22:51, 15.10.22