1 צפייה בגלריה
החמושים של גוב האריות יצאו להשתתף בהלוויות חמושים ורעולי פנים
החמושים של גוב האריות יצאו להשתתף בהלוויות חמושים ורעולי פנים
חמוש מ"גוב האריות"
עודאי אל-עזזי, מחבל מרכזי בארגון "גוב האריות" בשכם, נעתר הבוקר (שישי) לדרישות מנגנוני הביטחון הפלסטיניים והסגיר את עצמו לידי הרשות הפלסטינית. מדובר שוב בהסגרה של חבר בארגון לידי הרשות הפלסטינית בחודשים האחרונים כדי למנוע את מעצרו על ידי צה"ל ושב"כ.
אל-עזזי נחשד בשורה של פיגועי טרור נגד ישראלים בשומרון בתקופה האחרונה, והוביל פיגועים על ידי ארגון הטרור. זאת, גם לאחר שבמערכת הביטחון הכריזו על מעצרם ואת הסגרתם לרשות של מרבית הפעילים הבכירים ב"גוב האריות" בחודש נובמבר.
בחודש דצמבר עצרו לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל בקסבה בשכם את אחמד מסרי (19), ששימש כסייען של בכיר חוליית "גוב האריות" איברהים נבולסי (18), שנהרג כמה חודשים קודם לכן בחילופי אש עם כוחות הביטחון. בישראל מייחסים למסרי פעילות טרור.
בחודש אוקטובר הסגירו את עצמם ארבעה פעילים מהארגון לידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. אחד מאלו שהסגירו את עצמם הוא מוחמד אל-בנא, מראשי חוליית הטרור ומי שנחשב כ"מוח" של הארגון. אל-בנא, שהיה מעורב בפיגועי ירי נגד כוחות צה"ל ונגד מתנחלים בקבר יוסף, ניצל מניסיון חיסול של ישראל.
ההסגרה נראית כתוצאה של הלחץ הכבד שהפעילו כוחות הביטחון על "גוב האריות", בין היתר. הארבעה, שחשו נרדפים, הסגירו את עצמם מחשש שהשב"כ יגיע גם אליהם - ולמעשה בכך סוכלו פיגועים עתידיים שאותה התארגנות הייתה יכולה להוציא לפועל.