דובר צה"ל התיר היום (חמישי) לפרסם את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה ביממה החולפת: רס"ל במיל' מאור גרשוני (24) מיקנעם עילית, מפקד לוחם בגדוד 8173 בחטיבת עציוני, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה מירי של טיל RPG לעבר דחפור D9; סמ"ר עמית בונצל (22) משוהם, לוחם וסמל מחלקה בסיירת צנחנים של חטיבת הצנחנים, נפל גם הוא אתמול בקרב במרכז רצועת עזה; בנוסף, סמ"ר עלמנאו עמנואל פלקה (22) מקריית גת, לוחם ביחידת דובדבן של חטיבת הקומנדו, נפטר אתמול לאחר שנפצע בקרב ב-5 בדצמבר בדרום רצועת עזה.
3 צפייה בגלריה
עמית בונצל עלמנאו עמנואל פלקה מאור גרשוני חיילי חללי צה"ל נפלו ב קרבות רצועת עזה
עמית בונצל עלמנאו עמנואל פלקה מאור גרשוני חיילי חללי צה"ל נפלו ב קרבות רצועת עזה
מימין: סמ"ר פלקה, סמ"ר בונצל, רס"ל גרשוני
צה"ל הודיע כי בקרב שבו נפל סמ"ר עמית בונצל נפצעו שלושה לוחמים במילואים מסיירת צנחנים באורח קשה. לוחם נוסף במילואים מגדוד 7008 נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. בכך עלה מניין לוחמי צה"ל שנהרגו מתחילת הקרבות ב-7 באוקטובר ל-415. 18 חללי צה"ל התווספו לרשימה הארוכה מאז חידוש התמרון ברצועה.
נתנאל בונצל, דודו של עמית, ספד לו וכתב כי "הלב שלי נקרע לשניים. לא נתפס שהחיוך הזה לא איתנו עוד". חברת המשפחה עדי אטיאס כתבה: "לא, עמית. לא אתה. איך אני אוכל להסתכל להורים שלך בפנים מהיום? איזה מילים יהיו לי לנחם אותם? עמית שלנו, שמהרגע הראשון היה בחוד החנית. בחזית. מהרגע הראשון חטפת את כל האש ופשוט המשכת והמשכת.
"ילד מובחר ביחידה מובחרת. חוטף את כל האש. בלי לשאול שאלות. כמה לילות שאמא שלך נועה אהובתי לא ישנה. כמה ימים שאבא שלך, האבא איציק החזק והגיבור שלך עם הסכין בין השיניים, הסתובב דואג. כמה שהוא דאג, כמה. אני לא מאמינה שאני כותבת לך לנוח על משכבך בשלום. אתה לא צריך לנוח על משכבך בשלום, אתה צריך להשתחרר ולטוס לדרום אמריקה. תנוח על משכבך בשלום עמית המתוק, ותשלח להורים שלך את כל הכוחות שאתה יכול. רק אלוהים יודע כמה הם יצטרכו את זה".
הרב ניצן ברגר, ראש ישיבת אמית כפר גנים בפתח תקווה שבה למד עמית, אמר כי "כבר מגיל צעיר הוא לקח את החיים ברצינות, לא ויתר לעצמו, לא חשש לעבוד קשה ושאף תמיד להצטיין. הוא היה מלא בכוחות חיים וחיוניות, יזם והשקיע בתחומים רבים ובמקביל במשפחה, בהתנדבות ובלימודים". לדברי ברגר, "היה לו ברור שהוא יוצא לשירות משמעותי כלוחם, להגן על המדינה. לאסוננו הוא נפל על משמרתו. אנו מבקשים לחבק את משפחת בונצל כולה ואת חבריו הרבים בשבר הנורא".

"הספיק להגיד לאמא שלו שקנה נרות לחנוכה"

שי אטיאס, חבר קרוב של משפחת גרשוני, סיפר: "אני מכיר את מאור מאז שנולד. הוא גדל והתחנך ביקנעם, בן בכור למשפחה עם שלושה ילדים, מלא שמחת חיים ותמיד מוקף בחברים. הוא התגייס להנדסה קרבית והשתחרר לפני כמה שנים משירות סדיר".
אטיאס הוסיף: "מאז שמאור שוחרר, הוא עבד בחברת ביטוח ובעיקר טייל הרבה בכל העולם, היה במזרח ובעוד מדינות רבות. הוא היה ממש חולה טיולים, אהב מאוד את החיים היפים. הוא גויס למילואים עם תחילת המלחמה ועד לפני מספר ימים הוא היה בגבול הצפון. רק בתחילת השבוע הזה הוא עבר עם היחידה שלו לעזה. הם עשו יומיים של הכנות, ביום שלישי הגיעו לעזה וביום רביעי הוא נהרג.
"רק לפני חודש ההורים סיימו לבנות לו יחידת דיור עצמאית בבית, והוא אפילו לא הספיק ליהנות ממנה, בסופ"ש האחרון הוא הגיע הביתה ובילה עם כל המשפחה, וביום ראשון חזר ללילה והביא איתו עוד שני חברים שישנו איתו יחד ביחידת הדיור החדשה שלו. הוא הספיק להגיד לאמא שלו 'קניתי לך נרות של חנוכה בסניף חב"ד, שיהיה לך חג שמח'. מאור לא חלם רחוק, אלא בעיקר חי את הרגע, טייל, בילה ונהנה מהחיים. הוא ממש טרף את החיים".
אמש עדכן דובר צה"ל על נפילתו של רב-סמל מתקדם במיל' עדי שני (39), מהיישוב צור יצחק בשרון, במהלך קרב בצפון רצועת עזה. עדי היה לוחם פלוגת הסיור (פלס"ר) באגד לוגיסטי 6036.
3 צפייה בגלריה
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל
רס"מ במיל' עדי שני
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
יהונתן מלכה ז"ל, סא"ל (במיל') יוחאי גור הרשברג ז"ל
יהונתן מלכה ז"ל, סא"ל (במיל') יוחאי גור הרשברג ז"ל
רס"ל במיל' יהונתן מלכה וסא"ל במיל' יוחאי גור הרשברג
(צילום: דובר צה"ל)
לפני כן הותר לפרסום כי רב-סמל במיל' יהונתן מלכה (23) מבאר שבע נפל בקרב בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. מלכה, לוחם שריון בגדוד 82 שבעוצבת "סער מגולן" בחטיבה 7, הוא הלוחם הראשון שנהרג בחאן יונס מאז שכוחות צה"ל החלו לפעול בעיר בלילה שבין שני לשלישי. מלכה הותיר אחריו שני הורים וארבעה אחים - מיכאל, דניאל (שמשרת במילואים כקצין בצנחנים), ושני אחיו התאומים אריאל (מפקד צוות בגדס"ר צנחנים) ושירה.
כמו כן, אתמול פורסם כי סגן-אלוף במיל' יוחאי גור הרשברג (52) מחוות פיליפ נהרג שלשום בתאונת דרכים צבאית בכביש 25 ליד שדה תימן. הוא שימש כמפקד יחידת איתור נעדרים בעוצבת האש (אוגדה 98). רכב פרטי שבו נסע יוחאי עם כמה מחבריו התנגש במשאית. יוחאי היה הבעלים של חוות פיליפ המפורסמת, שליד קריית גת. הוא הותיר אחריו גרושה וילדים.
פורסם לראשונה: 05:58, 07.12.23