משטרת אוקראינה הודיעה כי היא עצרה חייל רוסי שהסתתר במשך חצי שנה בבניינים נטושים במחוז חרקוב בצפון-מזרח המדינה, בשטחים ששוחררו מכיבוש רוסי.
לטענת אוקראינה החייל, בן 42, נתפס אתמול בסריקות שערכה המשטרה בכפרים בנפת קופיאנסק. השוטרים ערכו עליו חיפוש, ובסיומו גילו שמדובר בחייל רוסי ממחוז מוסקבה. "העצור טען שהוא התחבא מאז שחרור קופיאנסק על-ידי הכוחות המזוינים של אוקראינה", אמרה המשטרה.
החייל הרוסי, שנתפס כשהוא לבוש בבגדים אזרחיים, נעצר ונלקח לחקירה. הוא שירת בחטיבת הרובאים הממונעים ה-27 בצבא רוסיה. לא ברור כיצד הצליח להסתתר במשך חצי שנה, ומדוע נשאר לבדו באזור שחזר לידי אוקראינה בשעה שחבריו לחטיבה נסוגו מקופיאנסק.
בחודש ספטמבר, במהלך מתקפת הנגד האוקראינית במחוז חרקוב, נמלטו הכוחות הרוסיים מהאזור והיישובים הכבושים שוחררו מכיבוש רוסי. באותו החודש, כדי לתגבר את הצבא הרוסי באוקראינה על רקע שורת התבוסות בשטח, הודיע הנשיא ולדימיר פוטין על גיוס של מאות אלפי חיילי מילואים.
בגרדיאן נכתב כי זמן קצר אחרי שחרור השטחים במחוז חרקוב החלו הרשויות לערוך חיפושים מאסיביים, מדלת לדלת, אחר לוחמים רוסים שנותרו מאחור - או שנשארו כדי לבצע פעולות חבלה.
קופיאנסק הייתה תחת כיבוש רוסי במשך כמה חודשים. למרות שחרור קופיאנסק הסכנה לא חלפה, והרשויות באוקראינה מזהירות מניסיונות נוספים של הרוסים לכבוש את האזור. החודש הורו גורמים אוקראינים לחלק מהתושבים לעזוב את קופיאנסק בעקבות "חוסר יציבות ביטחונית".