ביום ראשון שעבר התעוררה אפרת עציון פאר מתל אביב לסיוט של כל אמא, בפרט אם לילד עם צרכים מיוחדים. בנה זוהר (32), המאובחן על הרצף האוטיסיטי בתפקוד בינוני, הותקף באכזריות על פי החשד על ידי מדריך במסגרת שבה הוא מתגורר.
אפרת הגישה תלונה במשטרה, וארבעה ימים לאחר מכן, כשראתה שהחקירה לא מתקדמת היא כתבה פוסט כואב בפייסבוק. באותו הלילה המדריך זומן לחקירה בפעם הראשונה, אך שעות ספורות לאחר מכן הוא שוחרר למעצר בית.
1 צפייה בגלריה
אפרת וזוהר פאר בחור עם אוטיזם שהוכה ע"י המדריך שלו
אפרת וזוהר פאר בחור עם אוטיזם שהוכה ע"י המדריך שלו
"הוא שבר לו את המרפק". האם אפרת והבן זוהר, אתמול
(צילום: דנה קופל)
היום, שבוע ימים לאחר מכן, היא מבינה שהסיפור שלה הוא הסיפור של משפחות רבות של אנשים עם מוגבלות. "לא יכול להיות שהתעללות בחסרי ישע לא נלקחת ברצינות המקסימלית במערכת אכיפת החוק", היא אומרת. "זה חייב להפסק. זוהר לא מדבר, אבל אנחנו נילחם בשבילו. הוא חי בבית לחיים במשך שש שנים, מאז שהבית נפתח. יש לו מזג מאוד רגוע, הוא מעולם לא היה מעורב באירוע אלים, לא סבל מהתפרצויות ולא מטופל בתרופות פסיכיאטריות. זוהר נמצא במסגרת תעסוקתית בכפר הירוק ובכל סוף שבוע מגיע הביתה".
לדברי האם, "הדירה שלו בנויה בצורה כזו שיש קומה תחתונה, שם יש סלון, מטבח, חדר אוכל. בקומה העליונה גרים שמונה חברים שלכל אחד מהם חדר לבדו. זוהר מדי פעם מתעורר באמצע הלילה ויורד למטה לראות טלוויזיה".
בשבוע שעבר, בלילה שבין שבת לראשון, זוהר התעורר וביקש לרדת למטה. אפרת: "המדריך שהיה במשמרת באותו לילה סרב לאפשר לו לרדת, התעמת איתו והכה אותו. הוא שבר לזוהר את המרפק, השאיר עליו סימנים כחולים, שטפי דם בפנים ובעין. הוא פשוט פירק אותו במכות למרות שזוהר לא עשה כלום. כשפגשתי אותו בפעם הראשונה אחרי האירוע, הדבר הראשון שהוא אמר לי היה 'לרדת למטה'. הוא ניסה להסביר לי שכל זה קרה כי הוא רצה לרדת למטה והמדריך לא נתן לו".
ביום למחרת הוגשה תלונה בתחנת מרחב ירקון בתל אביב. ביום שישי בערב פירסמה אפרת פוסט מיואש וכואב: "ביום שני בצהריים הוגשה תלונה למשטרה שכוללת מצלמות, תמונות ומסמכים רפואיים, כל מה שצריך. והפתעה - נכון לרגע זה הפוגע אפילו לא נקרא לחקירה. הוא יושב בבית", כתבה. "באותו הלילה בשעה עשר וחצי בלילה עודכנתי על ידי המשטרה שהוא נלקח לחקירה", מספרת אפרת.
תגובת המשטרה: "עם קבלת התלונה נפתחה חקירה, במסגרתה בוצעו מספר רב של פעולות אשר נדרשו בטרם הוזמן החשוד לחקירה. בסיום חקירתו הוחלט על שחרורו בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית. נמשיך לחקור, ביסודיות וברגישות הנדרשת, במטרה להגיע לחקר האמת".