עו"ד אביחי בוארון (50), שהגיע למקום ה-42 ברשימת הליכוד, ייכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי לאחר שהשר הנוסף במשרד המשפטים דוד אמסלם התפטר אתמול (רביעי) מתפקידו בעקבות מינויו. בוארון, הח"כ "הנורבגי" העשירי מהליכוד היה מיוזמי ההפגנה בעד המהפכה המשפטית שנערכה בירושלים ביום שני והוביל את המאבק נגד פינוי המאחז הבלתי-חוקי עמונה ב-2006.
ח"כ בוארון נשוי לעפרה ואב לשבעה, יו"ר תנועת מעייני הישועה העוסקת בהחזרה בתשובה. בוארון הוא גם המו"ל והבעלים של מגזין "פנימה", מגזין "אותיות וילדים" (הפופלריים בציבור הדתי) ובעלים של חברת נדל"ן. הוא למד בישיבה ושירת שלוש שנים כלוחם בגולני. לאחר שיחרורו, למד לתואר ראשון ושני במשפטים והוסמך לעו"ד.
4 צפייה בגלריה
אביחי בוארון מיוזמי מכתב ל ראש הממשלה על עסקת המאה
אביחי בוארון מיוזמי מכתב ל ראש הממשלה על עסקת המאה
"כל הסרבנים - נסתדר בלעדיהם". זה חבר הכנסת שיחליף את אמסלם
4 צפייה בגלריה
דודי אמסלם
דודי אמסלם
השר במשרד המשפטים, דוד אמסלם
(צילום: אלכס קולומויסקי )
ב-2014 התמודד בוארון ברשימת הבית היהודי והגיע למקום ה-16, אך המפלגה זכתה רק בשמונה מנדטים. בבחירות האחרונות הוא הכריז על מועמדותו למקום המשוריין לנציג יהודה ושומרון בליכוד.
לפני חמישה ימים צייץ בוארון בחשבונו בטוויטר: "אם הימין לא יעביר אפילו את התיקון הקטן הזה - שני שופטים של הקואליציה - הימין יתרסק לרסיסים. לא יהיה שום טעם להתאמץ לנצח בבחירות. הרי אם לא הצלחתם להביא שינוי עם 64 מנדטים - למה שתצליחו אם ננצח שוב בבחירות?".
כשהתפרסם מתווה הנשיא, צייץ בוארון: "ברגעים אלו הנשיא כופה מתווה רע על נציגי המחנה הלאומי. ‏אסור להיכנע לו. זה לא נשיא של עם ישראל אלא נשיא של השמאל. ‏שמחה - אל תיכנע! ‏חזקו את שמחה עכשיו".
4 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג מציג את ׳מתווה העם׳ לשינויים במערכת המשפט
נשיא המדינה יצחק הרצוג מציג את ׳מתווה העם׳ לשינויים במערכת המשפט
"כופה מתווה רע. זה נשיא של השמאל"
(צילום: חיים צח \ לע"מ)
בשיחה עם ynet הביע בוארון שמחה לקראת האפשרות שיוכל "להשפיע מבפנים" ולקדם את הרפורמה המשפטית. "אין לי כעס על נתניהו שעצר את החקיקה. אני מבין אותו, אני מבין שהוא לא יכול לשלוט במדינה", אמר בוארון. "כל הציבור גילה שלמרות שיש לנו 64 מנדטים, אי אפשר לנהל מדינה כששכבה עבה של פקידות החליטה לעשות דין לעצמה והביאה לאנרכיה".
בוארון טען כי "אם היועמ"שית מונעת משר מכהן להביא לפיטוריו של פקיד (השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שדרש לפטר את ניצב עמי אשד - נ"פ) או לחילופין הרמטכ"ל לא קורא את הסרבנות לסדר, אז יש פה אנרכיה. במצב כזה ראש ממשלה לא יכול לנהל מדינה, וזו ההוכחה למה הרפורמה הזה נדרשת".
לדבריו, "אולי צריך לעשות את זה אחרת. אנחנו חיים בדמוקרטיה אבל יש פה ציבור שלם שיצא לבחירות, השיג רוב מובהק ומנסה להעביר חוק שמדבר על כך שהקואליציה תביא שני שופטים מתוך ארבעה ועוד שניים יבחרו על ידי האופוזיציה ואחד על ידי בית המשפט, ועל זה גורמי שמאל קיצוני מובילים את המדינה לאנרכיה.
"אני רוצה לשנות את המצב ולהביא רפורמה לישראל. לא יכול להיות ששר קובע מדיניות והיא לא באה לידי ביטוי, השר מבטא את רצון העם. אסור לרוב חזק לפגוע במיעוט אבל מי מדמה בנפשו שזה מה שנעשה? הניצחון המקומי של השמאל הוא ניצחון פירוס", אמר בוארון. "יש ציבור ענק שיצא לבחירות, קוראים לו ישראל השנייה אבל הוא אזרח סוג ב' כי הקול שלו לא נשמע. אנחנו לא מוכנים לחיות בישראל שיש מעמדות ולא מסכימים שיגנבו לנו את הבחירות".
4 צפייה בגלריה
 "אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק"
 "אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק"
"אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק"
(צילום: EPA, AP)
בוארון ציין שכל חברי הליכוד אמרו שהם יקבלו כל החלטה שתתקבל על ידי הסיעה בנוגע למהפכה המשפטית. "אנשים הביעו את דעתם אולי לעשות את זה אחרת. אני אמשיך יחד עם חבריי הטובים להוביל את המערכה הציבורית סביב הרפורמה. אני שמח על ההידברות אבל אם לא תהיה הסכמה, הצד השני יהיה אשם". בוארון אמר כי הוא "חושש שהצד השני לא רוצה להגיע להסכמה. אם לא תהיה הסכמה, אז לא תהיה לנו ברירה אלא להעביר את הרפורמה - כל הסרבנים, נסתדר בלעדיהם. צה"ל הגדול והחזק יתמודד איתם. מי שרוצה לשבות, שישבות".
על החלטתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שלא להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה אמר בוארון: "אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק. גם ביידן וארה"ב מבינים שישראל צריכה לנהל את ענייניה בצורה עצמאית. ישראל פועלת בדמוקרטיה תוססת, ולא ארה"ב ולא אף מדינה אחרת יכולה לשקלל את ההתנהלות הישראלית במסגרת מדיניות החוץ". לדבריו, "הקשר עם ארה"ב הוא עמוק והוא קשר תרבותי בין עמים ולא אירוע כזה או אחר יערערו את הקשר הזה, אבל בסוגיה הזו גם ביידן וגם העולם כולו צריך להבין שישראל עוברת תהליך סוציולוגי וערכי שבסופו היא תצא יותר מאוזנת ויותר מחוזקת".