אחרי התשובה החיובית של חמאס - אבל להצעה שונה מזו שהייתה על הפרק - ותחילת הפעולה ברפיח, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לקיים הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים. אם אכן היא תצא לפועל, זו תהיה מסיבת העיתונאים הראשונה של נתניהו מזה יותר מחודש לאחר שהקודמת נערכה ב-31 במרץ. עם זאת, הסיכויים לכך אינם גבוהים כרגע.

בכיר ישראלי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ההצעה שהעביר חמאס "בלתי מתקבלת עלינו". לדבריו, חמאס "שינה את ההצעה שהועברה אליו ב-27 באפריל לקיצוניות בלתי מתקבלת על הדעת".
עם זאת, משלחת ישראלית כן תצא לקהיר בשעות הקרובות. "היא תצא כדי לבחון אם ניתן להזיז את חמאס מעמדותיו", אמר הבכיר. המשלחת מורכבת מאנשי מוסד שב"כ וצה"ל, והיא תצא בזמן הקרוב לבירת מצרים בצל פסימיות גדולה בישראל לאחר קבלת תשובת חמאס. הצוות יוכל להקשיב ולשאול שאלות, אך לא באמת לנהל משא ומתן - מאחר שהוא לא קיבל מנדט חדש, ומסתמך על המנדט הקודם שקיבל לפני כשבועיים.

בישראל אומרים שהסיכוי להגיע לפריצת דרך אינו גבוה והוא תלוי במרחב התמרון של החמאס. "קשה להאמין שהם יעלו על נתיב זהה לשלנו, ההצעה של חמאס נועדה להטעות ולהציג את ישראל כסרבנית", אמר גורם ישראלי. קבינט ניהול המלחמה יתכנס מחר לדיון במגעים לאחר קבלת דיווח מהצוות שנשלח לקהיר.
בחמאס פרסמו הודעה בצהריים, שעות לאחר שבצה"ל אישרו כי השתלטו על מעבר רפיח, ואמרו: "ההסתערות של צבא הכיבוש על מעבר רפיח היא הסלמה מסוכנת נגד מתקן אזרחי המוגן בחוק הבינלאומי. הפשיטה נועדה להחמיר את המצב ההומניטרי ברצועה באמצעות סגירת ומניעת זרימת סיוע חירום דרכו".

בחמאס אמרו כי "פשע זה, המגיע ישירות לאחר שתנועת חמאס הכריזה על אישור הצעת המתווכים, מאשר את כוונת הכיבוש לשבש את מאמצי התיווך להפסקת אש ושחרור אסירים, למען האינטרסים האישיים של נתניהו וממשלתו הקיצונית. אנו קוראים לממשל האמריקני ולקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על הכיבוש להפסיק את ההסלמה הזו שמאיימת על חייהם של מאות אלפי אזרחים עקורים ברפיח וברצועת עזה כולה".
אמש, לאחר שהסתיימה ההתייעצות בקבינט המלחמה - בעקבותיה התקבלה החלטה להמשיך בלחימה ברפיח תוך היערכות להוצאת משלחת בקהיר - הועבר עדכון למשפחות החטופים בנושא.
סמוך לחצות קיים מתאם השבויים והנעדרים, תא"ל גל הירש, שיחות עדכון עם עמיתיו מתאמי השבויים והנעדרים מארה״ב, בריטניה, קנדה, גרמניה ואוסטריה. היום צפוי הירש לקיים עדכון עם שגרירי מדינות החטופים.