ראש הממשלה נפתלי בנט התנצל בריאיון ל-ynet בפניו הוריו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי שנפל בגבול עזה, ובראיונות השונים אמר כי "הוא לא נרצח, הוא נפל בעת מילוי תפקידו". בעקבות זאת תקפה אותו בחריפות אמו של הלוחם ולצד מילים קשות במיוחד כתבה בפייסבוק: "תתבייש לך. אני מבטיחה לך בנט שעוד ניפגש".
בהמשך מחקה האם ניצה את הפוסט הזה, והוסיפה פוסט אחר, שאף הוא כלל מילים קשות. לאחר מכן גם הפוסט הזה נמחק. אמו של בראל אמרה כמה פעמים בשבועות האחרונים כי בעיניה בנה נרצח.
למחרת פרסמה האם פוסט נוסף שבו הבהירה: "הדם שלי שסער מכאב ומתסכול גרם לי לכתוב דברים קשים שנכון היה לכתוב אותם אחרת. אני עומדת מאחורי התוכן של מה שכתבתי ומבינה ביום שאחרי שהייתי צריכה להשתמש במילים אחרות. ביום כיפור הזה שהכי כואב לי בעולם, צריך לדעת לומר גם את זה".
עוד כתבה האם: "גיבור של אמא תמיד תהיה לי מלך העולם 💔 יום הכיפור שלי התחיל ביום שמחבל ארור רצח את בראל מטווח אפס, בלי להשאיר לו סיכוי. יום הכיפור שלי נמשך כבר ימים ארוכים מאז שבראל היקר שלי עצם את העיניים שלו בפעם האחרונה. יום הכיפור שלי זה דמעות לא נגמרות ולילות בלי שינה וגוש ענק של צער וגעגוע שלא נותן לי לנשום. מתוך הכאב הזה שאף אחד לא יכול להבין כתבתי כאן בלילה כמה מילים בכעס גדול".
האם הוסיפה: "אני אשתדל להיות חזקה כמה שאוכל ואני אמשיך לפעול בנחישות לזכרו של בראל ולהילחם לזה שתהיה ועדת חקירה שתמצא את כל הכשלים שהיו, ושלא היה מדובר בקרב שבו בראל נלחם ונפל אלא במחדל ענק, ושיפיקו את כל הלקחים מהאסון כדי למנוע את מותו המיותר של הלוחם הבא".
1 צפייה בגלריה
"נפל בעת מילוי תפקידו". בראל חדריה שמואלי
"נפל בעת מילוי תפקידו". בראל חדריה שמואלי
"נפל בעת מילוי תפקידו". בראל חדריה שמואלי
(צילום: EPA)
בריאיון המיוחד ל-ynet אמר ראש הממשלה: "אני התנצלתי ופה אני מתנצל שוב בפני הוריו של בראל. זה אובדן ענק ואיבדתי חברים גם אני, כולל חבר הכי טוב. זה מחריב חיים של משפחות. לכן מבחינתי כל הביקורת שלהם כלפיי - מקבל". בסיום הריאיון הוא נשאל ממי הוא מבקש סליחה וענה: "אני חושב שכבר התייחסתי להוריו של בראל ואני מקווה שיפתחו את הלב בעניין הזה". דבריו נאמרו לאחר שלפני כשבועיים התבלבל בנט בשמו של הלוחם בעת שדיבר עם אביו.
האחות הילה כתבה אחרי דבריו של בנט: "הסליחה שלו לא חדרה אלינו. הרגישה לנו מזויפת, לא אמיתית. מאז אותה מוצאי שבת החיים שלנו אינם חיים. אנחנו קמים בבוקר בוכים והולכים לישון בוכים. "בין לבין שומעים המון סיפורים ועדויות על המחדלים שרק מרתיחות עוד יותר את הלב ולא נותנות מנוח. נכון, בראל היה לוחם והוא בחר לסכן את חייו עבור המדינה, אבל אותה מדינה חייבת לתת ללוחמים שלה את כל התנאים כדי שיצליחו. התחושה שלנו היא שבמקרה של בראל סיכנו אותו בלי סיבה, אף לוחם לא היה יכול להתמודד עם מצב שכזה.
"לכן אנו כואבים פעמיים - פעם אחת את האובדן של אחי האהוב והמיוחד ופעם אחת את ההתנערות ממה שקרה כאן. הכי קל לפתור את זה ולומר שבראל נפל בשדה הקרב, הכי קל שלא לנבור בתוך הפצע הכואב הזה. אבל אתם חייבים לנו את זה, חייבים לכל אימא ואבא שהילדים שלהם עכשיו בגבול רצועת עזה או בכל משימת אחרת הקשורה לביטחון על המדינה. גם כדי למנוע את הדפיקה הבאה בדלת עם בשורות איוב למשפחה אחרת. לפעמים הכאב שלנו מקבל ביטוי במילים קשות, אולי קשות מדי, שאין להם מקום. זה לא מרצון לפגוע באיש, אלא רק לזעוק ולהוציא החוצה את מה שאנחנו מרגישים. מרגישים נורא. מרגישים לבד, מרגישים שלא רוצים להבין אותנו.
"אנחנו לא רוצים רחמים, גם לא סליחות מזויפות. אנחנו רוצים שיבינו אותנו, שיתנו את התשובות המלאות והאמיתיות למחדל הקשה. יום הכיפורים שלנו יהיה קשה, כואב ומייסר. זאת גם הזדמנות טובה לכולם לעשות חשבון נפש."
אמש, בטקס התייחדות לחללי יחידת הצנחנים, התייחס במרומז הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי לירי מטווח אפס בלוחם מג"ב, ממנו נהרג - ולמחדלים שנמצאו. "הקיר מנוקב בשמותיהם של חיילים ומפקדים שנהרגו בקרב ובשגרה, באירועי בטיחות ולא מעט מהם כתוצאה מקבלת החלטות בקרב שחלקן הסתברו בדיעבד כהחלטות שגויות. אבל משפחות יקרות, אתן יודעות שזהו מחיר המלחמה ושאלו מאפייניה".
"טעויות נעשו לאורך כל המלחמות, על ידי חיילים ומפקדים כאחד", הוסיף הרמטכ"ל. "מאות אלפי חיילים ומפקדים חזרו לביתם בשלום בזכות החלטות נכונות שהתקבלו על ידי מפקדים מקצועיים. רבים מהם טעו בעברם, אך הם צברו ניסיון וצברו ביטחון שהפכו אותם למהירי החלטה ונועזים. דבר שאפשר להם לקבל החלטות נכונות ולנצח".