מקדש בודהיסטי קטן במרכז תאילנד נותר ללא נזירים, מכיוון שכולם נכשלו בבדיקת סמים והודחו.
ארבעה נזירים, בהם ראש המקדש ברובע בונג סאם פאן שבמחוז פטשבון, נכשלו בבדיקה, כשהתברר שהם צרכו סם מסוג מתאמפטמין. המשטרה התאילנדית דרשה מארבעת הנזירים לעבור אתמול את הבדיקה, ולמסור דגימות שתן. לא נאמר כיצד עלה החשד שהם צרכו חומרים אסורים.
1 צפייה בגלריה
נזיר בודהיסטי ב הודו
נזיר בודהיסטי ב הודו
נזיר בודהיסטי בהודו
(צילום: shutterstock)
גורם רשמי במחוז אמר כי הנזירים נשלחו למרפאה שבה יעברו גמילה מסמים. "במקדש כרגע אין נזירים, ותושבי הכפרים הסמוכים חוששים שכעת הם לא יוכלו לקיים מצוות", הוא ציין. חלק מרכזי במצוות של המתפללים הוא תרומה של מזון לנזירים. הגורם הוסיף כי המקדש "יתוגבר" כעת בנזירים מאזורים אחרים, כדי לאפשר לתושבי האזור להמשיך לקיים את המנהגים הדתיים שלהם.
לפי לשכת האו"ם לסמים ולפשיעה, מתאמפטמין (סוג של סם פסיכואקטיבי סינתטי) הוא סם נפוץ בתאילנד, וברחובות ניתן לרכוש כדורי מתאמפטמין בפחות מ-20 באט (כחצי דולר). למדינה מגיעות כמויות גדולות של הסם, בעיקר ממיאנמר - יצרנית המתאמפטמין הגדולה בעולם.
בשנים האחרונות הודיעו הרשויות בתאילנד ובמדינות נוספות בדרום-מזרח אסיה על כמויות שיא של מתאמפטמין שהוחרמו בפשיטות משטרתיות.
בחודש שעבר הורה ראש ממשלת תאילנד, פריות צ'אן-אוצ'ה, להגביר את המאבק בסחר בסמים אחרי ששוטר לשעבר - שהודח מהמשטרה בגלל שצרך מתאמפטמין - ביצע טבח מזעזע במעון לילדים ורצח 37 בני אדם. במהלך הטבח רצח גם את אשתו ובנו החורג, ולבסוף שם קץ לחייו.