בית המשפט לענייני משפחה בצפת קבע כי תושב הצפון שאנס את בתו וביצע בה מעשי סדום במשך שנים, יפצה אותה בסכום של יותר משני מיליון שקל. השופטת קבעה כי האב, שממשיך להתכחש למעשים ואף ממשיך להטיח בבתו עלבונות, ישלם גם עשרות אלפי שקלים כהוצאות משפט.
האב ביצע את המעשים בבתו מאז שהייתה קטינה. הוא הועמד לדין על מעשים אלה וכן על אונס אשתו. בשנת 2014 נידון האב למאסר של 18 שנה. התביעה לבית הדין לענייני משפחה הוגשה ב-2017, אולם האב ביקש לעכב את הדיונים בטענה שהוא מתכוון לערער על גזר דינו.
1 צפייה בגלריה
האב אנס והפיץ שמועות. אילוסטרציה
האב אנס והפיץ שמועות. אילוסטרציה
האב אנס והפיץ שמועות. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בסופו של דבר האב לא ערער. גם בהליך זה חזר והכחיש את המעשים שביצע, ואף האשים את הבת והאישה כי הן מנסות לפגוע בו "בזדון ובמטרה להתעשר על חשבונו". בהמשך אף טען כי "התובעת היא זו אשר פגעה בשמו הטוב וגרמה לו לנזק כספי ונפשי, וכן פגעה בחירותו עת נכנס לכותלי הכלא". במהלך הדיונים התברר כי האב הפיץ במהלך המשפט שמועות על בתו ביישוב שבו הם מתגוררים, דבר שהביא למצוקה נפשית קשה של הצעירה.
סגנית נשיא בית המשפט לענייני משפחה בצפת, אביבית נחמיאס, קבעה כי ההליך הפלילי מהווה הוכחה שהנאשם אכן ביצע את המעשים המיוחסים לו, למרות הכחשותיו החוזרות ונשנות. היא פירטה את הנזקים הפיזיים והנפשיים מהם סובלת הצעירה – כולל נכות פיזית ותפקודית. נחמיאס פסקה כי סכום הפיצוי "צריך לבטא את הסלידה ממעשים אלה, את הנכות הנפשית הצמיתה, את הסבל הפיזי והנפשי הרב שנגרם לתובעת הן מהמעשים והן מ'אות הקין' החברתי שהחמיר את מצבה הנפשי".

"הילך עליה אימים"

"מעשיו של הנתבע קשים ומעוררי סלידה", הוסיפה נחמיאס. "מעשים אלה פגעו אנושות בתובעת והסיטו את חייה ממסלול של נערה שכל עתידה לפניה, לשבר כלי. האב ניצל את מעמדו הבלתי מעורער בבית, בחברה שמרנית ופטיארכלית, ואת אינספור ההזדמנויות שבהן שהה לבד במחיצת בתו, והילך עליה אימים".
השופטת פסקה כי הסכום שישולם לבת הוא כ-2.1 מיליון שקל. עם זאת, חלק מהסכום שולם על ידי הביטוח הלאומי וכ-100 אלף שקל כבר נפסקו לחובת האב במסגרת ההליך הפלילי, כך שבסופו של דבר ישלם כ-1.1 מיליון שקל.
כמו כן, בשל העלבונות שהטיח האב בבתו בכתב ההגנה, והכחשתו את המעשים למרות שכבר נשפט עליהם בהליך פלילי, קבעה השופטת כי ישלם עוד 20 אלף שקל לבת כהוצאות משפט.