ישראל זועמת בעקבות האמירה המקוממת של שגריר רוסיה באו"ם, וסילי נבנזיה, שטען שלישראל אין זכות להגנה עצמית - מכיוון שהיא "מעצמה כובשת". במהלך המלחמה בעזה יחסי ישראל ורוסיה הולכים ומידרדרים, בגלל ההתייצבות של מוסקבה לצד החמאס.

3 צפייה בגלריה
וסילי נבנזיה
וסילי נבנזיה
וסילי נבנזיה, השגריר הרוסי
(צילום: REUTERS/David 'Dee' Delgado)
השגריר הרוסי אמר בעצרת האו"ם: "כל מה שהן (ארה"ב ובעלות בריתה) יכולות לעשות הוא לדבר על זכותה לכאורה של ישראל להגנה עצמית, אם כי כמעצמה כובשת, אין לה זכות כזו - כפי שאושר בחוות הדעת המייעצת של בית הדין הבינלאומי לצדק ב-2004".
נבנזיה הוסיף: "אני מקווה שהסטנדרט הכפול הבוטה הזה ברור לעמיתינו בדרום הגלובלי (מונח שמתאר מדינות מתפתחות). באשר לביטחון ישראל - זכות בה אנו מכירים - ניתן להבטיח אותה במלואה רק במקרה של פתרון הוגן לבעיה הפלסטינית, על בסיס החלטות מועצת הביטחון הידועות של האו"ם".
"אנחנו לא שוללים מישראל את הזכות להילחם בטרור - אבל להילחם בטרוריסטים, לא באזרחים. אחרת אתה בעצמך לוקח את הצד של הרוע ופועל בשיטות משלך. העם היהודי, שסבל מרדיפות במשך מאות שנים, חייב להבין יותר מכל אחד אחר שסבלם של תושבים מן השורה ומוות של חפים מפשע לא יסייעו בהשבת הצדק, בהחזרת המתים לחיים או בניחום משפחותיהם".
3 צפייה בגלריה
גלעד ארדן באו"ם
גלעד ארדן באו"ם
גלעד ארדן באו"ם
(צילום: Eduardo Munoz Alvarez/Getty Images/AFP)
3 צפייה בגלריה
ולדימיר פוטין כנס בעיר סוצ'י רוסיה
ולדימיר פוטין כנס בעיר סוצ'י רוסיה
נשיא רוסיה פוטין
(צילום: EPA/SERGEY GUNEEV/SPUTNIK/KREMLIN POOL)
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן אמר בתגובה לדברי השגריר: "מגוחך לשמוע דווקא מהנציג הרוסי הטפות מוסר כלפי ישראל בנושא זכויות אדם ומשפט בינלאומי. כמי שהודחה על ידי מדינות האו"ם אפילו מחברותה במועצת זכויות האדם, רוסיה היא האחרונה שיכולה להטיף לנו".
"כל אדם בעולם יודע היטב כיצד הייתה מגיבה רוסיה אם אלפי אזרחים שלה היו נטבחים ונחטפים על ידי ארגון טרור. מצער שרוסיה משתמשת באופן מעוות בהתקפת הטרור הנאצית של חמאס כדי להסיט את תשומת הלב העולמית מהפלישה שלה לאוקראינה".