מנהל בית הספר התיכון אוהל שם ברמת גן, ישראל וילוז'ני, תקף את הממשלה במכתב פתוח לתלמידים ולהורים וזאת לציון חצי שנה לטבח 7 באוקטובר. המכתב עורר כעס בקרב חלק מההורים, לאחר שטענו כי מדובר בעמדות פוליטיות - והעירייה עדכנה כי הוא יזומן לבירור.
למכתב המלא - לחצו כאן
המנהל כתב במכתב: "נראה שלא למדנו דבר מהתקופה הקודמת שקדמה להתקפת החמאס. הממשלה עסוקה בשרידות פוליטית על חשבון הצרכים החברתיים הכלליים. הקואליציה בהתנגדות טקסית של חברי 'המחנה הממלכתי' מעבירה תקציב מדינה עם כספים קואליציוניים בסכומים שלא נראו בעבר וחברת דירוג אשראי מחליטה על הורדת דירוג האשראי של ישראל. גיוס החרדים מתמסמס גם בשעה בה זקוקים לכך מאוד והתקפות הפוליטיקאים על מפקדי צבא בכירים, שאין חולק על כישלונם בשבעה באוקטובר, גם כניסיון להסיט מעצמם את האחריות המתבקשת, לא חדלות".
1 צפייה בגלריה
בית ספר תיכון אהל שם
בית ספר תיכון אהל שם
בית ספר תיכון אהל שם
(צילום: חגי דקל)
עוד לפני דברי הביקורת הוא כתב: "הכאב והעצב על החטופים, על ההפקרה, אוזלת היד והסכנה הברורה המיידית לשלומם עצומים. הכאב והעצב על ההרוגים והנרצחים הרבים, ביניהם שישה מבוגרי בית הספר, על הפצועים בגוף ובנפש עצומים. הכאב והעצב על למעלה מ-100 אלף מפונים מבתיהם עצומים. אנחנו בלי ספק באחת משעותיה הקשות ביותר של מדינת ישראל. כשחושבים על השנה האחרונה קשה להיות אופטימיים. אין שום דבר משמח בדברים לעיל. ועדיין יש ואולי חובה לקוות שהמצב ישתנה לטובה. בשעות כאלה נוכל להתנחם בשירו של אהוד מנור 'הלוואי'" .
הורה לתלמיד בבית ספר מתח ביקורת על המכתב ששיגר המנהל: "לא ראוי שמנהל יכניס פוליטיקה לבית הספר. בית ספר חייב להיות נקי מפוליטיקה ולא להיות עם אג'נדה של צד מסוים".
מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "המכתב המדובר נכתב על דעתו של מנהל התיכון בלבד, ואינו משקף את מדיניות העירייה. בימים מורכבים אלה מצופה מאנשי החינוך לנהוג באופן אותנטי ורלוונטי למציאות המתקיימת, אך בד בבד להתבטא ולהתנסח באופן ממלכתי ומאחד. מנהל התיכון יזומן לבירור בעקבות המכתב, ובמקביל יתבצע רענון נהלים לכלל המנהיגות החינוכית בעיר".