רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה אמש (שלישי) כי כטב"ם ישראלי תקף רכב באזור צור שבדרום לבנון, ובהמשך שני גורמי ביטחון לבנונים אישרו כי שני בני אדם חוסלו בתקיפה - בהם מפקד שטח בארגון הטרור השיעי.
הבוקר צה"ל פרסם את תיעוד החיסול של אותו מפקד, חסין איברהים מכי, שלפי צה"ל היה מפקד שטח בכיר ב"חזית הדרום" של חיזבאללה, שהיה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי במהלך הלחימה. בנוסף ציינו בצה"ל כי במסגרת תפקידו הוא עסק בקידום מתווים שונים נגד העורף הישראלי ובעברו שימש כמפקד גזרת החוף בחיזבאללה.
הרכב שהותקף עולה באש באזור צור

לפי דיווחים, ההרוג השני הוא גם כן פעיל חיזבאללה - ה"מלווה" של מכי. בחיזבאללה אישרו גם הם את דבר מותו של מכי, והוא ההרוג ה-299 שעליו הודיע ארגון הטרור השיעי מפרוץ המלחמה.
בערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" דיווחו כי הרכב הותקף בשלושה טילים שנורו מכטב"ם. בתיעוד מהמקום נראה רכב עולה באש, ואמבולנסים תועדו בדרך לזירה. לפי דיווחים נוספים בתקשורת הערבית, בנוסף לשני ההרוגים נפצעו לפחות שני בני אדם בתקיפה.
בעיתון הקטארי "אל-ערבי" דווח כי שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה, אך בסוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית אישרו את מותם של שניים.
3 צפייה בגלריה
חסין מכי, מפקד בחיזבאללה שחוסל באזור צור שבלבנון
חסין מכי, מפקד בחיזבאללה שחוסל באזור צור שבלבנון
חסין מכי שחוסל בלבנון
( Al Jadeed News)
3 צפייה בגלריה
תקיפת רכב בעיר צור לבנון
תקיפת רכב בעיר צור לבנון
זירת החיסול באזור צור
החיסול הגיע לאחר שאתמול בצהריים טיל נ"ט שוגר משטח לבנון ופגע ישירות באדמית שבגליל המערבי, וכתוצאה מכך נהרג אזרח ישראלי, לוחם נפצע באורח בינוני - וארבעה לוחמים נוספים באורח קל. כלי טיס ומסוקים הוזנקו לגזרה, ובאזור נרשמו חילופי אש כבדים. דובר צה"ל עדכן כי במסגרת חילופי האש "מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב ובכפר כילא שבדרום לבנון". מתחילת המלחמה נהרגו בגבול הצפון 24 אזרחים וחיילים.
האזרח ההרוג אינו תושב אדמית, הוא הגיע לבקר חבר שגר בקיבוץ. ככל הנראה, לאחר ירי נ"ט לעבר כוחות צה"ל הוא ניגש לסייע להם - ואז נפגע מירי נוסף של חיזבאללה שהביא למותו מפגיעה ישירה.
אתמול לאורך כל שעות הבוקר והצהריים נשמעו אזעקות ביישובים שונים באזור קו העימות הצפוני בעקבות שיגורים לשטח ישראל. בירי לגליל חיזבאללה הצליח לפגוע גם בבלון תצפית צה"לי, שנפל בשטח לבנון. בהמשך, בשעות אחר הצהריים, שוגר מלבנון מטח של 10 רקטות לאזור החרמון בגולן. בתיעודים שהופצו מהגליל המערבי אחרי הירי מלבנון נראו כמה נפילות, בין היתר בבית עסק באביבים. לבית העסק נגרם נזק, לא היו נפגעים באירוע.
3 צפייה בגלריה
חסין מכי וחסן מהדווי (רזא זאהדי)
חסין מכי וחסן מהדווי (רזא זאהדי)
חסין מכי לצד חסן מהדווי, מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון שחוסל בדמשק. לפי שעה לא ניתן אישור לאותנטיות של התמונה
גם התקיפות בדרום לבנון כאמור נמשכו אתמול: דובר צה"ל עדכן כי כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל מחבל של חיזבאללה, ששהה בסמוך למבנה צבאי של ארגון הטרור באזור מיס אל ג'בל שבדרום לבנון. בכך אישר צה"ל את הדיווחים בלבנון על תקיפה בכפר הזה וחיסול פעיל חיזבאללה. בנוסף, נמסר כי מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה באזורי אל ח'ריבה, חלתא ויארון שבדרום לבנון. בהמשך דווח גם על תקיפה בכפר כילא.
חיזבאללה קיבל אחריות רשמית על הירי לגליל המערבי, ומסר כאמור כי הצליח להפיל שם בלון תצפית של צה"ל. דובר צה"ל אישר בהמשך כי הבלון הופל, ומסר: "כתוצאה מהשיגורים שבוצעו לגליל המערבי, בלון תצפית של צה"ל נפגע ונפל בשטח לבנון, אין חשש לדלף מידע". חיל האוויר ניסה להפיל ולהשמיד את הבלון לפני שחצה את הגבול.
לטענת חיזבאללה, הירי בוצע באזור אדמית וכאמור בעקבות התקיפה הבלון התנתק ומנגנון השליטה שלו "הושמד לחלוטין". בתקשורת הלבנונית נטען כי הבלון נפל בין רמיש לעין-אבל, בגזרה המערבית של דרום לבנון. ברשת "אל-מיאדין" דווח כי צבא לבנון לקח את המצלמה שהורכבה על הבלון.