5 צפייה בגלריה
צוותי החיפוש בהריסות הבניין שקרס
צוותי החיפוש בהריסות הבניין שקרס
צוותי החיפוש בהריסות הבניין שקרס
(צילום: AFP)
שבועיים אחרי קריסת בניין המגורים בעיירה סרפסייד שליד מיאמי, גורמים רשמיים בפלורידה הודו הלילה (בין רביעי לחמישי) כי אין עוד תקווה למצוא ניצולים מקרב 94 הנעדרים. בינתיים צוותי החילוץ מצאו אתמול עוד 18 גופות בין ההריסות.
בסך הכול 54 גופות נמצאו עד כה בין הריסות "מגדלי שמפליין". ראש מחוז מיאמי-דייד דניאלה לוין-קאווה אמרה במסיבת עיתונאים: "בצער רב אני משתפת אתכם בכך שקיבלנו החלטה קשה ביותר לעבור ממבצע הצלה למבצע חיפוש (של גופות)".

"היה קשה ביותר לחלוק את החדשות האלה עם המשפחות שעדיין מתגעגעות ליקיריהן", היא אמרה, "גיבשנו תוכנית להמשך מבצע החיפושים באותה מהירות ויעילות".
קודם לכן, בתדרוך פרטי למשפחות הנעדרים, אמר ריי ג'דאלה, בכיר בשירותי הכיבוי של מיאמי דייד, כי "אפסו הסיכויים" למצוא ניצולים נוספים באסון.
הגופות הנוספות נמצאו לאחר שלצוותים הפועלים בזירה התאפשר לחפור עמוק יותר, בעקבות הריסת חלק המבנה שנותר עומד על תילו מוקדם יותר השבוע.
5 צפייה בגלריה
צוותי החיפוש בהריסות הבניין שקרס
צוותי החיפוש בהריסות הבניין שקרס
המחפשים לא מצאו עדויות לכיסי אוויר שבהם מישהו עשוי היה להינצל
(צילום: Getty Images)
5 צפייה בגלריה
אנדרטה מאולתרת לזכר הקורבנות באתר האסון
אנדרטה מאולתרת לזכר הקורבנות באתר האסון
"היה קשה ביותר לחלוק את החדשות עם המשפחות". אנדרטה מאולתרת לזכר הקורבנות באתר האסון
(צילום: AP)
בקרב המחלצים התפשטה בימים האחרונים פסימיות. מפקד שירותי הכיבוי של מיאמי-דייד אלן קומינסקי אמר כי האנשים שפועלים בשטח לא מצאו ראיות לכך שמי מהדיירים שרד את הקריסה מלכתחילה. יום קודם לכן הוא אמר כי אין סימנים לחללים או לכיסי אוויר שבהם מישהו עשוי היה לשרוד. "אנחנו בהחלט מחפשים, אבל לא מוצאים ראיות לכך", הוא אמר.
הפעולות באזור האסון נמשכו אתמול למרות מזג אוויר סוער שגרמה הסופה הטרופית "אלזה", שחלפה בחוף בצדה השני של פלורידה. במקום נשבו רוחות עזות, אך עד הצהריים התבהר מזג האוויר. יותר מ-2,200 טונות של פסולת בניין פונו עד כה מהאתר.
הבניין, בן 12 קומות, קרס ביום חמישי לפני שבועיים בסביבות 02:00 בלילה, כשרוב הדיירים ישנו במיטותיהם. אחרי האסון פורסם דו"ח מ-2018, שבו התריע מהנדס על "נזק מבני משמעותי". הדו"ח הביא לתכנון פרויקט בעלות של מיליוני דולרים לשיפוץ המבנה, שהיה אמור לצאת לפועל רק בעתיד הקרוב.