2 צפייה בגלריה
ג'לאל אבו ג'ליון
ג'לאל אבו ג'ליון
אבא לארבעה ילדים. הנרצח, ג'לאל אבו ג'ליון
ג'לאל אבו ג'ליון, בן 28 ואבא לארבעה ילדים, נורה למוות הלילה (בין שבת לראשון) במועצה המקומית תל שבע שבנגב. לפי דיווחים, בתוך אחת השכונות במועצה התפתחה קטטה שהובילה לחילופי אש בין הצדדים. אחד המעורבים נפגע מירי ומותו נקבע בבית החולים סורוקה בבאר שבע כעבור זמן קצר.
המשטרה מסרה כי פתחה בחקירה בחשד לרצח. בתום הערכת מצב שערך מפקד מרחב הנגב, תת ניצב נחשון נגלר, החקירה הוטלה על ימ"ר נגב. עפ"י החשד הרקע לאירוע הוא סכסוך קרקעות בפאתי תל שבע.
2 צפייה בגלריה
זירת הקטטה בתל שבע. צעיר נורה למוות
זירת הקטטה בתל שבע. צעיר נורה למוות
זירת הקטטה בתל שבע. צעיר נורה למוות
תושב האזור, שהיה עד לאירוע, סיפר ל-ynet כי "הירי נמשך זמן רב, לא הצליחו לעצור אותו. הם סיכנו את החיים של כולם ולצערי זה הסתיים באסון". אישה אחת אמרה כי "בגלל קולות הירי ישנו בחדר אחד. פחדנו שהקליעים יחדרו לתוך הבית וניפגע מהירי".
לדבריה, "זאת לא הפעם הראשונה. יש אירועי ירי ללא הפסקה ואנו ממשיכים לחיות עם הסבל הזה". היא ציינה כי "היום נרצח הצעיר ואנחנו לא יודעים מי הבא בתור. הכל קורה בגלל הנשק שמסתובב חופשי בחברה הערבית ולא מצליחים לאסוף אותו. יש חמושים שגאים במה שהם עושים ולא רואים את המשטרה ממטר".
מתחילת השנה נרצחו 20 בני אדם בחברה הערבית, אך ארבעה מקרים בלבד פוענחו על ידי רשויות אכיפת החוק. על פי הנתונים, ישנה ירידה במקרי הרצח ובתקופה המקבילה אשתקד נרצחו 26 בני אדם. בנוסף המשטרה פענחה השנה עוד שישה מקרה רצח שהתרחשו בשנה שעברה ובשנים קודמות.
בשבוע שעבר, נזכיר, מונה תת ניצב נתן בוזנה לראש אגף סיף (היחידה לטיפול בפשיעה בחברה הערבית) והוא החליף את ניצב ג'מאל חכרוש שפרש מהמשטרה בעקבות סערת התיעוד שלו מדלג מעל קורבן בזירת רצח בכפר כנא ב-2020. מאז מונה בוזנה לתפקיד, לפני שישה ימים בלבד, נרצחו שלושה בני אדם בחברה הערבית.