ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר הערב (רביעי) את הדיווחים, ולפיהם כוחות צה"ל מכתרים את ביתו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, בעיר חאן יונס שבדרום הרצועה. "אמש אמרתי שכוחותינו יכולים להגיע לכל מקום ברצועת עזה. עכשיו הם מכתרים את ביתו של סינוואר. אז ביתו איננו מבצרו, והוא יכול לברוח, אבל זאת רק שאלה של זמן עד שנשיג אותו", אמר נתניהו. יצוין כי חרף כיתור הבית, סינוואר מתחבא לפי כל ההערכות ברשת המנהרות הענפה של חמאס.
כשעה לאחר מכן הבהיר גם דובר צה"ל: סינוואר לא נמצא שם. "סינוואר לא נמצא מעל האדמה, הוא נמצא מתחת לאדמה. אני לא רוצה לציין איפה ואיך. זה לא המקום לדבר על דברים כאלה. התפקיד שלנו זה להגיע לסינוואר ולהרוג אותו. אנחנו צריכים לעשות את זה כמה שיותר מהר".
1 צפייה בגלריה
נתניהו וסינוואר
נתניהו וסינוואר
צה"ל מכתר את בית סינוואר, הוא כנראה במנהרות. נתניהו: "נשיג אותו"
(צילום: דנה קופל, רויטרס)
הכותרת
איך מונעים מהמחבלים ששוחררו להפוך למנהיגי טרור?
28:05
נתניהו הוסיף כי ישראל מפעילה לחץ כדי לאפשר לצלב האדום לבקר את החטופים שנותרו בעזה. "שוחחתי היום שוב עם נשיאת הצלב האדום ואמרתי לה שתפנה לקטאר, שהוכח שיש להם מנוף לחץ על חמאס, ותדרוש ביקורים של הצלב האדום אצל חטופינו, וכמובן אספקת תרופות עבורם", אמר נתניהו בסרטון שפרסם.
מוקדם יותר היום נפגש הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, עם המתגייסים החדשים לחטיבות נח"ל וכפיר בלשכת הגיוס בתל השומר, וסיפר להם על הלחימה המתנהלת בשעה זו ברצועת עזה. "אתם מתגייסים לצה"ל בעיצומה של מלחמה שתימשך עוד זמן, ואנחנו גם היום נמצאים בלחימה מאוד-מאוד חשובה, אתם לובשים מדים ביום שבו המשמעות של להגן על המדינה, להגן על הבית, היא הרבה-הרבה יותר גדולה", אמר.

הלוי הוסיף: "שתי החטיבות נמצאות עכשיו, בזמן שאנחנו מדברים, בלחימה בעזה. לחימה מורכבת, שטח בנוי, חטיבת כפיר נכנסה מהחלק המזרחי של הרצועה, והיא נלחמת לכיוון מערב, חטיבת הנח"ל נכנסה מהחלק הצפוני והיא נלחמת עכשיו מזרחה, שתי החטיבות האלה באזורים מאוד צפופים, מאוד מאתגרים".
לדברי הלוי, "לוחמים מקבלים שם החלטות, נלחמים באויב, פוגעים בו, מגינים אחד על השני, מנסים לאתר חטופים, לחלץ חטופים. אלו משימות באמת במדרגה ערכית הכי גבוהה שאפשר לחשוב עליה. ואני רואה את שתי החטיבות האלה, מפקדים מעולים, לוחמים מעולים, ועומדים במשימות בצורה יוצאת מן הכלל. כדי שהדבר הזה ימשיך גם קדימה אנחנו צריכים המשכיות, אתם ההמשכיות.
"אתם תתחברו עם אנשים והדבר הזה מייצר כוח משותף מאוד-מאוד גדול, גם בעזה אי-אפשר לעצור אותו, מחלקה של לוחמים שיש ביניהם דבק אחד עם השני - אף אויב לא יכול לעצור את הדבר הזה. ואתם תהיו כאלה, ואי-אפשר יהיה לעצור אתכם".
פורסם לראשונה: 19:11, 06.12.23