3 צפייה בגלריה
מזל מרחום
מזל מרחום
מזל מרחום ז"ל
(באדיבות המשפחה)
גבריאל מתנה (51), תושב ראש העין, נעצר אתמול (שני) בחשד כי דרס למוות לפני כשבועיים את מזל מרחום בת ה-85 בעיר, ולאחר שפגע בה - נמלט מהזירה מבלי לסייע לה או לדווח למשטרה. מעצרו של מתנה, שחשוד גם בשיבוש מהלכי משפט, הוארך היום בשישה ימים.
התאונה אירעה ב-25 ביולי, סמוך לשעה 21:00 ברחוב צה"ל בראש העין. מרחום חצתה את הכביש, ורכב פגע בה. צוות מד"א שהוזעק למקום טיפל בה ופינה אותה במצב בינוני לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם מתה מפצעיה כעבור שבוע. "היא חצתה את הכביש ליד תחנת המשטרה בעיר ורכב שהגיע דרס אותה, ריסק אותה והעיף אותה קדימה, ואז נטש את המקום. הוא דרס אותה וברח", סיפר בנה שלמה.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בראש העין
(צילום: עדי ביטון)
המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה, והחוקרים גבו עדויות והוציאו צילומים ממצלמות האבטחה. בחקירה עלה החשד כי מתנה, נהג משאית במקצועו, הוא זה שפגע בקשישה ונמלט מהזירה - והיום הוא נעצר. המשטרה מייחסת לו עבירות של הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש מהלכי משפט, גרימת מוות ברשלנות, אי הגשת עזרה לנפגע בתאונה ועוד. בחקירתו הכחיש מתנה את המיוחס לו, אך קשר את עצמו לזירת התאונה.
בדיון באשר להארכת מעצרו היום בבית משפט השלום בפתח תקווה טען מתנה כי הוא אינו זוכר היכן היה ביום התאונה. "אני לא רושם כל יום איפה הייתי", טען, אך בהמשך הוסיף כי במידה שאכן היה במקום - הוא "לא ראה דמות" שדרס. מתנה הכחיש כי ברח מהזירה או שצבע את רכבו לצורך הסוואה, וטען כי רכבו נמצא בידי המשטרה: "לא תיקנתי אותו ולא צבעתי אותו. לא ברחתי מהזירה, עובדה שעזבתי את הזירה בנסיעה איטית, אף אחד לא אמר לי כלום. מה יש לי לברוח?". מעצרו הוארך כאמור בשישה ימים.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: איחוד הצלה)
בנה של מזל המנוחה, שלמה מרחום, סיפר: "עדכנו אותנו מהמשטרה שהנהג נעצר, אנחנו נרגשים. אמי חזרה משיעור תורה וחזרה לכיוון הבית. היא הייתה אישה בריאה לגמרי, פעילה, הולכת לשיעורים. היא חצתה את הכביש ליד תחנת המשטרה בעיר ורכב שהגיע דרס אותה, ריסק אותה, העיף אותה קדימה ונטש את המקום. הוא דרס אותה וברח. הייתה שם בחורה שעזרה לה והזעיקה אמבולנס.
"היא פונתה לבית החולים כשהיא הייתה בהכרה. היא הייתה מבולבלת. עשו לה צילומים ואז גילו שיש לה דימום בכבד, פגיעה מוחית, צלעות שבורות ופגיעה באגן. היא הייתה מרוסקת. היא הוכנסה לטיפול נמרץ והיא לא שרדה את זה. אחרי שבוע היא נפטרה. אתמול קמנו מהשבעה".