מאפיונרית ותיקה שעומדת בראש משפחת פשע בנאפולי נעצרה היום בשדה התעופה ברומא.
שרת הפנים של איטליה, לוצ'נה למורג'זה, שיבחה את עבודתם של השוטרים במעצרה של מריה ליצ'ארדי בת ה-70. לבקשת התובעים בנאפולי ליצ'ארדי נעצרה בשדה התעופה צ'מפינו ברומא, לפני עלייתה לטיסה לספרד - שם מתגוררת בתה. "היא לא הנידה עפעף כשהשוטרים עיכבו אותה והגישו לה את צו המעצר שחתום על ידי התובעים בנאפולי", דיווחה סוכנות הידיעות ANSA.
1 צפייה בגלריה
איטליה נעצרה ה מאפיונרית מריה ליצ'ארדי
איטליה נעצרה ה מאפיונרית מריה ליצ'ארדי
מריה ליצ'ארדי. נעצרה לראשונה בשנת 2001 ונשלחה לשמונה שנים בכלא
ארגון הפשע של משפחת ליצ'ארדי פועל בשורות הקאמורה, המאפיה הנפוליטנית הוותיקה. אחיה של מריה, ג'נארו (שכונה "הקוף"), הקים את ארגון הפשע המשפחתי. כשהאח ג'נארו מת בשנת 1994 מריה ירשה את מקומו בהנהגת "ליצ'ארדי קאמורה". התובעים בנאפולי כינו את העבריינית הבכירה "הסנדקית", והמאפיונרים העניקו לה את הכינוי "לה-פיצ'ירלה" ("הקטנה") בגלל מבנה הגוף שלה.
ליצ'ארדי נעצרה לראשונה בשנת 2001, בתקופה שבה הייתה בין 30 העבריינים הנמלטים המבוקשים ביותר באיטליה. השוטרים עצרו אותה כשנהגה במכונית ליד נאפולי. "הסנדקית" נשלחה למאסר על עבירות שקשורות לפעילותה במאפיה, ושוחררה מהכלא כעבור שמונה שנים, בשנת 2009.
לפי התובעים לליצ'ארדי היה תפקיד מרכזי בסכסוך הדמים הממושך בין ארגוני הפשע בנאפולי שגבה קורבנות רבים. הרווחים של אותם ארגונים היו כתוצאה מסחיטת בעלי עסקים מקומיים, סחר בסמים והשתלטות על מכרזים מקומיים. בתקופתה של מריה כ"סנדקית" הארגון גם סרסר בנשים.