חייהם של חמישה שוטרים ניצלו לפני ימים אחדים, אחרי שמטען שהושלך לעברם במהלך מרדף אחר רכב ברחובות נצרת לא התפוצץ.
הכוח המשטרתי זיהה ג'יפ חשוד בשכונת שנלר בנצרת, בשעה 03:00 לפנות בוקר. השוטרים ביקשו מהנהג לעצור, אך הוא פתח בנסיעה מהירה ופראית ברחובות העיר, לאורך יותר מחמישה קילומטרים. בעת המרדף הושלך לעבר הרכב המשטרתי מטען צינור: "השוטרים הבחינו שנזרק מהרכב החשוד חפץ כלשהו, אולם במהלך המרדף הם עלו עליו", סיפר רב-פקד חגי מימוני, קצין אגף החקירות במשטרת נצרת.
1 צפייה בגלריה
הצינור שנזרק על השוטרים
הצינור שנזרק על השוטרים
מטען הצינור שנזרק על השוטרים
(צילום: דוברות המשטרה)
זמן קצר לאחר מכן הצטרף צוות נוסף של שוטרים שסייע במרדף. כשהגיע כוח התגבור של השוטרים, הם נדהמו לגלות שהחפץ שנזרק לעבר חבריהם הוא מטען צינור מוכן להפעלה. הם הזעיקו חבלן משטרה שפינה את המטען ושלח אותו למעבדת חבלה של המטה הארצי.
השוטרים אספו צילומים וראיות נוספות נגד בעל הג'יפ, ולאחר יומיים של חיפושים וסריקות אינטנסיביות - מצאו את החשוד שנהג ברכב, כשהוא מסתתר בדירת מסתור בנוף הגליל. הוא נעצר ונלקח לחקירה. בהמשך הגישה נגדו הפרקליטות כתב אישום, שבו יוחסו לו עבירות של נשיאה והובלה של אמצעי לחימה, וניסיון לחבול בחומר נפץ.
חגי מימונירב-פקד חגי מימוני
קצין החבלה של מרחב העמקים רב-פקד עוז שמעון שטיפל במטען סיפר: "מדובר במטען במשקל של כחצי ק"ג, שלהערכתי היה מוכן להפעלה. מטען כזה עלול היה לגרום לנזק משמעותי ולפגיעה קשה בשוטרים שהיו ברכב. אם הגלגלים היו עולים עליו - הוא היה מופעל באותו הרגע, רק במזל זה לא קרה והמטען פשוט התגלגל בין צמיגי הניידת".
במרחב העמקים מעריכים שבג'יפ החשוד היו שני אנשים שהיו בדרכם להטמין את המטען, במטרה לפגוע באנשים אחרים. תוך כדי הימלטות מהשוטרים ובעת המנוסה הם "נאלצו" להשליך את המטען על הרכב המשטרתי.