הבחירות לכנסת בפתח, ואיתם הפריימריז במפלגות: ח"כ גלעד קריב (עבודה) וח"כ אופיר כץ (ליכוד), שכל אחד מהם מתמודד בבחירות המקדימות במפלגתו, התעמתו הבוקר (שני) באולפן ynet. העימות החל כשכץ תקף את השרים סער ואלקין, שחברו לרשימה מאוחדת עם יו"ר כחול לבן בני גנץ - ואמר כי "העמדות שלהם - זה עמדה לשעתה. כל מה שאמרו, עשו הפוך". קריב מצידו השיב: "אתם שחררתם את השד הכהניסטי מהבקבוק".
ח"כ כץ המשיך לתקוף את סער ואמר לקריב כי "סער קרא לגנץ שמאל, ותראה אתמול איך הוא פרגן לו". לטענתו, חברי תקווה חדשה רק מעוניינים "לשמור על הכיסא". קריב מנגד אמר כי "נתניהו לחץ את היד עם ערפאת, אירח את אבו מאזן וחתם על הסכם חברון".
3 צפייה בגלריה
גלעד קריב בריאיון לאולפן ynet
גלעד קריב בריאיון לאולפן ynet
"בן גביר היה הרבה דברים, כולל עבריין מורשע", ח"כ קריב
(צילום: הדר יואביאן)
למען ההגינות, הרבה שנים עברו מאז המהלכים של נתניהו שאתה מדבר עליהם. "מאז שביבי הפך להיות שותף בכיר של בן גביר וסמוטריץ', הסבירות למהלך מדיני מצד נתניהו יורדת", אמר קריב.
ח"כ כץ השיב כי "עדיף 200 סמוטריצ'ים מאשר תומכי הטרור שישבתם איתם. זאת רק ההתחלה כי השלב הבא שלכם זה הרשימה המשותפת". כץ הוסיף כי "לא ייאמן שלא אכפת לכם מיהודים אוהבי ארץ ישראל וחיילי צה"ל, אל מול תומכי הטרור האלה". הצעקות בין השניים נמשכו כשקריב ענה כי "בן גביר היה הרבה דברים, כולל עבריין מורשע, אך חייל צה"ל הוא לא היה".
מה שאתה אומר זה שעדיף טיבי מבן גביר? ח"כ קריב: "אני לא יושב בקואליציה עם אחמד טיבי. בממשלה הזו יושבת מפלגה שביבי ניהל איתה, בצדק, משא ומתן. אחמד טיבי לא יהיה שר בכיר בממשלה הבאה, אני אשב רק עם מי שמאמין בערכי מגילת העצמאות. הגיע הזמן שתהיה שותפות עמוקה עם 20% מאזרחי ישראל".
ח"כ כץ: "היועצת שמרית מאיר אמרה את זה. מנסור עבאס ניהל את המדינה בגללכם".
3 צפייה בגלריה
"מציע לא להכתיר את החיבור הזה כבר כגוש שלישי, גוש צריך איזו זהות אידיאולוגית"
"מציע לא להכתיר את החיבור הזה כבר כגוש שלישי, גוש צריך איזו זהות אידיאולוגית"
"מציע לא להכתיר את החיבור הזה כבר כגוש שלישי, גוש צריך איזו זהות אידיאולוגית"
( צילום: אלכס קולומויסקי, יואב דודקביץ')
הוקם פה גוש חדש תלת ראשי. לוקחים מנדטים מפה מנדטים משם. ח"כ קריב: "הם לא לוקחים מנדטים, הוקמה כאן מפלגת ימין חדשה, מרכז-ימין. מציע לא להכתיר את החיבור הזה כבר כגוש שלישי, גוש צריך איזו זהות אידיאולוגית".
גנץ לא בדיוק איש ימין. ח"כ קריב: "הוא לא איש ימין, אבל הוא בחר לחבור לאנשים שתומכים בסיפוח בשטחים, ושתומכים בהרחבה דרמטית של מפעל התנחלויות. תקווה חדשה זו מפלגה שמאמינה בכלכלת שוק די קיצונית ולא תומכת במדינת רווחה. אני מברך על האיחוד הזה כי הוא בעצם מבהיר מי השחקנים בגוש המרכז-שמאל".
בקונסטלציה מסוימת גנץ וסער ישבו תחת נתניהו? ח"כ קריב: "גנץ כבר עשה את זה, גם סער ניהל משא ומתן עם הליכוד. חבירה של כחול לבן ותקווה חדשה לליכוד זו חבירה אפשרית, עד הרגע הזה הם לא אומרים בצורה ברורה".
ח"כ כץ: "אני חייב להרגיע אותך גלעד, אל תהיה מוטרד מהעמדות של אלקין וסער. הם מזמן לא בימין, מה שמעניין אותם זה הכיסא".
3 צפייה בגלריה
אופיר כץ באולפן ynet
אופיר כץ באולפן ynet
"סער בעבר קרא לגנץ שמאל, ותראה איך הוא מפרגן לו היום", ח"כ כץ
(צילום: קובי קואנקס)
אתמול נרשמה תקרית חריגה בליכוד, כשח"כ פטין מולא מהמפלגה החל לצעוק בקולי קולות לאחר שמשבצת המיעוטים שבה הוא מתמודד בדרך כלל נדחקה למקום ה-44. נתניהו לא הסכים להיפגש איתו ומולא פתח בצעקות רמות. ח"כ ישראל כץ ניסה להרגיע אותו, אך ללא הצלחה.
ח"כ כץ, התייחסות לח"כ מולא, מה חושב על ההתנהלות הזאת? "כשנקבע התקנון, ובעצם שמים את המיקומים, יש כאלה שזה פוגע בהם וכאלה שזה מטיב עימם".
ח"כ מולא אומר שזו הייתה כפיות טובה, כי הוא מאוד הגן על נתניהו. "אין פה עניין שאם אתה מגן על נתניהו יותר אתה מקבל הטבות. אנחנו מפלגה דמוקרטית, מי שקובע את רשימת הליכוד לכנסת זה מתפקדי הליכוד. זה מה שיפה אצלנו, אווירה מאוד תוססת. אנחנו חורשים את הארץ ונוגעים בפעילים בשטח. לעומת מה שאנחנו רואים בטוויטר - הרבה ח"כים נורבגים שאין להם פריימריז ומשעמם להם. כל מה שיש להם, זה למצוא חן בעיני בן אדם אחד. זה הבדל בינינו לבינם, מפלגה דמוקרטית תוססת עם 130 אלף מתפקדים".
אתה שלם עם כל השריונים? "זה לא חדש שיושב ראש התנועה מקבל מספר שריונים. יש לנו אנשים שהם מאוד ראויים וצריכים לקבל, אבל צריכים להיות הוגנים עם האנשים שסייעו להפיל את הממשלה הרעה הזאת".