2 צפייה בגלריה
עאידה תומא סלימאן
עאידה תומא סלימאן
תומא סלימאן
(צילום: דנה קופל)
חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (חד"ש) פרסמה היום (שלישי) פוסט תמיכה בחמשת המחבלים שנהרגו בלילה בחילופי אש עם כוחות הביטחון בשכם. "שכם נפרדת מהשהידים שלה, היום העם שלנו הפלסטיני נפרד מהשהידים שלו", כתבה תומא סלימאן בפייסבוק, לצד תמונות של ההמונים שהגיעו להלוויית המחבלים. "ככל שהכיבוש מסלים את פשעיו, ההתנגדות מסלימה שיעור בסיסי בהיסטוריה של העמים".
דבריה של תומא סלימאן עוררו את זעמם של פוליטיקאים אחרים שתקפו אותה, בראשם שר הביטחון בני גנץ. "ח"כ תומא סלימאן מוכיחה שוב שלא ניתן לשלב את הרשימה המשותפת בממשלה ולא ניתן להישען עליהם להקמתה", אמר גנץ. "ביטחון ישראל קודם להרכבת קואליציה".
2 צפייה בגלריה
הפוסט שפרסמה ח"כ עאידה תומא סלימאן
הפוסט שפרסמה ח"כ עאידה תומא סלימאן
הפוסט שפרסמה תומא סלימאן
(מתוך פייסבוק)
ח"כ ישראל כץ (הליכוד) התייחס לדבריה בציוץ בטוויטר: "בתחילת שנות ה-2000, בזמן האינתיפאדה השנייה, העברתי בכנסת תיקון לסעיף 7 א' בחוק הבחירות, שקובע שיחיד או סיעה שתומכים, במפורש או במשתמע, במאבק מזוין של ארגון טרור או מדינת אויב, נגד מדינת ישראל, לא יוכלו להתמודד לכנסת. בדצמבר 2002 ועדת הבחירות פסלה לפי בקשתי את עזמי בשארה ובל"ד ובג"ץ החזיר אותם, וכך זה נמשך".
תומא סלימאן זכתה לתמיכה מצד חבריה למפלגה. יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה אמר: "אני מחזק את חברתי למול המתקפות וההסתה מקברניטי המדינה שכובשים עם אחר. נעמוד איתנים וחזקים כל הזמן נגד הרשעות, העליונות והגזענות. די לכיבוש".
ח"כ עופר כסיף אמר כי הוא מביע "תמיכה מלאה בחברתי שעומדת נגד הסתה בשל אמירת אמת פשוטה: איפה שיש דיכוי, איפה שיש כיבוש, תהייה גם התנגדות. הכיבוש הוא טרור, את תומכיו ומקדמיו בראשות שר הדמים בני גנץ יש לשפוט - בישראל, בפלסטין, בהאג או מעל בימת ההיסטוריה. רק סיום הכיבוש יביא שלום וביטחון לשני העמים".