2 צפייה בגלריה
זלמן אברמוב מוותיקי הפלמ"ח הלך לעולמו בגיל 96
זלמן אברמוב מוותיקי הפלמ"ח הלך לעולמו בגיל 96
"נהג לגשר ולפשר". זלמן אברמוב
(באדיבות המשפחה)
זלמן אברמוב, מאחרוני הפלמ"חניקים ומהגרעין הראשון של מקימי שייטת 13, הלך אתמול לעולמו בגיל 96 במושב מרחביה שבעמק יזרעאל. "אבא נולד במרחביה ב-1926, התגייס לפלמ"ח ועבר לפלי"ם, והיה ממקימי השייטת שהתבססה על פלוגת החבלה הימית", סיפרה בתו, זהר יולס. "באוקטובר 1948 הוא השתתף בטיבוע אוניית הדגל המצרית 'אל-אמיר פארוק' מול חופי עזה, ואחרי שהשתחרר מהסדיר ב-1949 המשיך במילואים ביחידה ואימן את הלוחמים הצעירים".
החיבור העמוק של אברמוב לשייטת לא ניתק גם שנים ארוכות אחרי שחרורו. "עד לפני שנה וחצי אבא הקפיד להעביר שיעורי מורשת קרב ללוחמים. הוא היה הבייבי של השייטת, מאוד אהוב ומוערך. כל מפקדי השייטת לדורותיהם הכירו את אבא, והוא היה מאוד קרוב לחלק ממפקדי חיל הים", אמרה יולס.
2 צפייה בגלריה
אל"מ ד', מפקד השייטת עם זלמן אברמוב
אל"מ ד', מפקד השייטת עם זלמן אברמוב
אברמוב בפגישה עם מפקד השייטת, לפני שלוש שנים
(צילום: גיל נחושתן)
בתו של אברמוב הוסיפה: "אבא היה מראשוני מגדלי הצאן בארץ וניהל משק פעיל. הוא גם גידל משפחה לתפארת, מלאה בנכדים ונינים, היה איש שטח, שומר השדות של העמק. הוא דיבר ערבית בלאדית כמו יליד, שמר על קשר מעולה עם שכניו הערבים, נהג לגשר ולפשר. הבית שלו ושל אמי המנוחה, שגם הייתה פלמ"חניקית, תמיד היה פתוח".
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר נפרד אף הוא מאברמוב: "זלמן הוא אחד מגיבורי העמק. במשך שנים נהגו להגיע אליו ולשמוע ממנו על ההיסטוריה של העמק ועל ראשית הקמת השייטת. הוא היה פייטר ולוחם עז, כל הערכים של העמק".
זלמן אברמוב השאיר אחריו שלוש בנות, עשרה נכדים ונכדות ו-14 נינים ונינות. הלווייתו תתקיים היום ב-15:30 בבית העלמין במושב מרחביה.