הקבינט המדיני-ביטחוני הסמיך למעשה את קבינט ניהול המלחמה להחליט על השלביות של המלחמה, והאם ומתי לעבור משלב ב' לשלב ג' - שהוא למעשה מעבר מפעולה עצימה לפעולה כירורגית יותר.
פעולה זו תכלול כניסות ויציאות של כוחות משמעותיים לרצועה לטובת טיהור מבלי הישארות שלהם בשטח וצורך להשקיע מאמץ רב בלהגן על עצמם. גורמים מדיניים העריכו כי השלב השני יסתיים עוד לפני סוף ינואר.
העמדה של השרים בני גנץ וגדי איזנקוט היא שיש לחתור לסיום השלב השני ולעבור לשלב השלישי מאחר שהקודם מיצה את עצמו.
1 צפייה בגלריה
דיון קבינט המלחמה בקריה
דיון קבינט המלחמה בקריה
קבינט המלחמה
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
הכותרת
השלב הבא במלחמה נגד חמאס | נדב איל
32:21
במקביל, בישראל ממתינים להודעה של המתווכים הקטארים על תשובת חמאס להצעה הישראלית לעסקת חטופים. הודעה כזו צפויה להגיע בימים הקרובים. בישראל יש פסימיות באשר לתשובה של חמאס והדעה הרווחת היא שיידרש עוד לחץ צבאי כדי להביא להתפתחות של מתווה חדש.
לפי דיווח של רביב דרוקר בחדשות 13, ישראל וארה"ב עדכנו את ההצעה לחמאס והיא כוללת שלושה שלבים: בשלב הראשון - שחרור 40 חטופים תמורת הפוגה של שבוע עד 10 ימים, ושחרור אסירים לפי מפתח של שלושה אסירים על כל חטוף משוחרר. כמו כן, בשלב זה ישראל תיסוג מאזורים מאוכלסים, תפסיק את הפעילות האווירית ותאפשר תנועה של אזרחים עזתים מדרום לצפון הרצועה.
בשלב השני ישוחררו חיילות וגופות של חיילים, וצה"ל ייסוג לקווים אחוריים יותר שיוכרעו במשא ומתן בין הצדדים. על השלב השלישי יתקיים משא ומתן לצורך סיום המלחמה. חמאס יוותר על השליטה ברצועה ויעביר אותה לממשלת מומחים (טכנוקרטים) וישחרר חיילים.