1 צפייה בגלריה
ח"כ חנוך מילביצקי בוועדת הכנסת
ח"כ חנוך מילביצקי בוועדת הכנסת
ח"כ חנוך מילביצקי
(צילום: אתר הכנסת)
ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) הורשע היום (חמישי) בקובלנה שהוגשה על ידי ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין בשתי עבירות של התנהגות שאיננה הולמת עורך דין, בכך שאימת תצהיר מתלוננת מבלי שנכחה בפניו (היה אימות טלפוני) - ומתלוננת נוספת מבלי שהוסבר לה מהות התצהיר שעליו חתמה. הרשעתו של מילביצקי הגיעה במסגרת הסדר טיעון - והושת עליו עונש אזהרה והוצאות משפט של 1,500 שקל.
ח"כ מילביצקי הגיש את התצהירים בשנת 2016, כששימש היועץ המשפטי של עמותת "בני ברוך". התצהירים הוגשו במסגרת תביעת דיבה שמתנהלת בבית משפט השלום בפתח תקווה.
ההחלטה התקבלה בבית הדין המשמעתי של מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין. את ועדת האתיקה ייצג פרקליט הוועדה עו"ד רחמים דיין. את חבר הכנסת מילביצקי ייצגו עו"ד מייק יורק ריד ועו"ד יהל בן עובד.
מח"כ מליביצקי נמסר בתגובה: "זה סופו של כל בלון. לא 'האשמות חמורות' ובוודאי שלא 'תצהירים כוזבים' - כל האשמות השווא כלפי הפרכו הערב בבית הדין של לשכת עורכי הדין. מתוך רצון לשים את העניין הישן, הזניח והלא רלוונטי מאחוריי, להסיר כל חשש, ולו לכאורה, לניגוד עניינים בהליכי החקיקה העתידיים, ובעיקר כדי להיות פנוי לעסוק אך ורק בעשייה פרלמנטרית, הסכמתי להסדר טיעון במסגרתו הודיתי בעבירה משמעתית ברף הנמוך ביותר, עליה קיבלתי אזהרה בלבד. בנוסף נקבעו הוצאות משפט סימליות של 1500 שקל. כעת, לקראת פתיחת מושב הכנסת הקרוב אחרי החגים, יצטרכו אלו שמנסים למנוע ממני את המשך קידום החקיקה לחשוב על בלונים אחרים להפריח. ספוילר - זה לא יעזור להם".