אלפי מפגינים חסמו הערב (יום שבת) את דרך בגין, סמוך לקריה בתל אביב, במחאה נגד הממשלה - אחרי שהצטרפו לכמה ממשפחות החטופים שחסמו את הכביש עוד קודם. איילון צפון נחסם גם הוא, ונפתח לאחר שפרשים הגיעו למקום ועימותים נרשמו בינם לבין מפגינים. לפחות מפגין אחד נעצר הערב.
המשפחות שהפגינו בדרך בגין עשו זאת זמן קצר לפני העצרת בתל אביב, וגם במהלכה. הם הניפו שלט שעליו כתבו "169, הצילו, SOS", זכר למספר הימים שיקיריהם נמצאים בשבי חמאס. על הגשר מעל נכתב: "עסקה - או גזר דין מוות".


8 צפייה בגלריה
הפגנה בתל אביב
הפגנה בתל אביב
משפחות חטופים בתל אביב. דרך בגין נחסמה לתנועה
(צילום: מאיר תורג'מן)
8 צפייה בגלריה
מפגינים חוסמים את נתיבי איילון
מפגינים חוסמים את נתיבי איילון
איילון לכיוון צפון. נחסם על ידי מפגינים
(צילום: מאיר תורג'מן)
8 צפייה בגלריה
עצרת משפחות החטופים בתל אביב
עצרת משפחות החטופים בתל אביב
עצרת משפחות החטופים בתל אביב
(צילום: דנה קופל)
8 צפייה בגלריה
הפגנה בתל אביב
הפגנה בתל אביב
תל אביב, הערב
(צילום: יאיר שגיא)
8 צפייה בגלריה
הפגנה בתל אביב
הפגנה בתל אביב
(צילום: עידו ארז)
במקביל למחאת המשפחות בדרך בגין, התקיימה בקפלן עצרת מחאה נגד הממשלה - שבשלב מסוים חברה אל המשפחות. אבוקות אש ומדורות הודלקו על הכביש, והמפגינים חסמו את דרכם של הכוחות לכיבוי אש. המשפחות הקריאו את שמות 134 החטופים, והודו למפגינים שהגיעו לחזק אותם. "134 ארונות הם לא תמונת ניצחון", אמרו. בזמן הזה התקיימה בכיכר החטופים בתל אביב העצרת השבועית למען שחרורם, תחת הכותרת "לא חוזרים בלי עסקה".
במשטרה הכריזו על המחאה בקפלן כעל הפגנה בלתי חוקית, ומפגין אחד נעצר בחשד שהדליק צמיג. מהמשטרה נמסר כי "מספר מפגינים התקבצו על דרך מנחם בגין באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר תוך הדלקת מדורות על הכביש, וביצעו חסימה לסירוגין של כביש איילון". מאוחר יותר פנו המפגינים לחסום גם את דרך נמיר, אך המשטרה עצרה בעדם. רפ"ק מאיר סויסה הגיע למקום וכרז למוחים להישאר על המדרכות. בסיומו של הערב הודיעה המשטרה כי 12 מפירי סדר נעצרו ונרשמו 21 דוחות בסך 1,000 שקל על הפרעה לתנועה וחסימת צירים. בארגון המחאה "אחים לנשק" מסרו כי שניים ממובילי המחאה נעצרו.


השר לשעבר יזהר שי, ששכל את בנו ירון שי ז"ל ב-7 באוקטובר, אמר הערב בתל אביב כי "כל עוד לא חזרו כולם הביתה יש רק הפסד אחד גדול. אני ניצב כאן היום כדי לחזק את ידי ראש הממשלה ושרי קבינט המלחמה בבואם לקבל החלטות קשות מנשוא: יש לכם הזכות המוסרית ומוטלת עליכם החובה המנהיגותית לשלם את המחיר הנדרש על מנת להביא אותם הביתה.
"אנא מכם, החזירו אותם הביתה. את כל החטופות והחטופים. את כולם, עכשיו. הזמן הולך ואוזל. החיים שלהם, של מי שעוד איתנו, בסכנה מיידית", אמר - והדגיש: "ניתן גיבוי להחלטה הכואבת לשחרר את חלאת המין האנושי שגרם למות בננו, כדי לשחרר את החטופים".
עדינה משה, ששוחררה מהשבי, קראה לנתניהו בעצרת: "אני פונה אל ראש הממשלה שהוא עדיין שלי, אתה ממשיך לזנוח אותנו. החברים שלי נותרו שם, אנשים מבוגרים מאוד, חולים מאוד, ללא תרופות. אני רוצה שהאדישות הזאת תיפסק. לא יתכן שהמדינה שלי ממשיכה להתעלם".
כרמית פלטי קציר, שאחיה נחטף ואמה נחטפה ושוחררה, אמרה בדרך בגין כי "אני רוצה לקרוא לרמטכ"ל שלנו הרצי הלוי. הצבא שלנו לא היה בקיבוץ ניר עוז, ואתה לא היית שם כדי להגן על ההורים שלי. לא היית להגן על אח שלי. היום אתה יכול להציל אותם ולהגיד ישראל והצבא בראשותי חזקים לכל עסקה. תקדם עסקה ותציל אותם מהגיהנום".

8 צפייה בגלריה
הפגנה בבית הנשיא בירושלים
הפגנה בבית הנשיא בירושלים
"נאנסות עד עצם היום הזה". ההפגנה בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
8 צפייה בגלריה
הפגנה בבית הנשיא בירושלים
הפגנה בבית הנשיא בירושלים
ההפגנה מול בית הנשיא
(צילום: אלכס קולומויסקי)
8 צפייה בגלריה
הפגנה נגד הממשלה מול ביתו של בנימין נתניהו בקיסריה
הפגנה נגד הממשלה מול ביתו של בנימין נתניהו בקיסריה
מפגינים בקיסריה. "שרה, תודה"
(צילום: אלעד גרשגורן)
במקביל, כ-2,500 בני אדם צעדו אל ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, במחאה נגד הממשלה. המפגינים הניפו דגלי ישראל וקראו: "אתה אשם". הם פנו גם לרעייתו שרה נתניהו, ששלשום נטען כי אמרה "ראית כמה חטופים החזרנו? אפילו תודה הם לא אמרו לנו", וקראו: "תודה לך!". בנוסף, בעיר נתלו שלטים עם הכיתוב "שרה, תודה", כמחאה על אמירתה החריגה ומעוררת המחלוקת.
גם בירושלים נרשמו מחאות הקוראות לחזרת החטופים מעזה, שם הגיעו מאות מפגינים אל משכן נשיא המדינה יצחק הרצוג. מפגינה אחת אף תועדה אוחזת בשלט למען הנשים החטופות, בו נכתב: "ואם לא מתו הרי הן נאנסות עד עצם היום הזה". מפגינים שניסו לחסום את המעבר אל רחוב בלפור בעיר פוזרו על ידי המשטרה.
מירית רגב, שילדיה איתי ומיה נחטפו ממסיבת הנובה ושוחררו בעסקה, נאמה בירושלים: ״בימים כתיקונם הייתי אמורה לפתוח את דברי בברכת שבוע טוב, פורים שמח ורמדאן כרים. הימים לא כתיקונם, הם קשים מנשוא. אסור בתכלית האיסור להשאיר את החטופים האומללים במנהרות בידי בני עוולה. אנחנו חייבים להחזיר את כולם, לפני שיהיה מאוחר מידי. את הביטוי ׳הלב שלנו בעזה׳ אמרתי כששניים מילדי, מיה ואיתי, היו חטופים. אני ממשיכה להגיד את המשפט הזה, כי כל מי ששם הם ילדי. אנחנו ללא אוויר, ללא חמצן - גם כאן. כולנו חנוקים כמו החטופים והחטופות היקרות שלנו, אהובים שלנו תחזיקו מעמד. עוד קצת ותהיו פה״.
מאות מוחים הגיעו לצומת כרכור סמוך לפרדס חנה, שם קראו לבחירות ולעסקה. אלוף במיל' יאיר גולן אמר כי "החטופים לא יחזרו כל עוד נתניהו בשלטון. זו המשימה הראשונה שלנו". בנס ציונה הגיעו כ-200 מפגינים שקראו לבחירות, ברחבת העירייה בהרצליה הפגינו מאות ובכפר סבא כ-2,000 מפגינים קראו: "בחירות עכשיו".