שעות אחרי שפינתה נוסעים במגלשות חירום מחשש לפצצה על המטוס בפולין, חברת ווייז אייר הבהירה הבוקר (יום ראשון) כי במהלך הטיסה מישראל לקרקוב שבפולין התקבל "איום ממקור אנונימי על חפץ חשוד במטוס, שהתברר בהמשך כאיום שווא".
אורלי, פעילה בארגון סיוע החירום ההומניטרי לב אחד שהייתה על טיסת W65098 שפונתה, סיפרה לאולפן ynet כי "היינו אמורים לנסוע לגבול אוקראינה. ישבתי ליד יציאת החירום והדיילת שאלה אותי אם אוכל לעזור לתדרך אנשים באנגלית. לא העליתי על דעתי שיהיה מצב שצועקים 'פינוי, פינוי'. הייתי צריכה לפתוח את יציאת החירום, לקפוץ על הכנף, לגלוש למטה ולעזור לילדים ולמבוגרים לצאת".

לפי וויז אייר, "כל הנוסעים וצוות המטוס פונו בשדה התעופה בקרקוב, בעוד הרשויות הרלוונטיות ערכו את הבדיקות הנחוצות וקבעו כי מדובר באיום שווא. ביטחון ובטיחות הנוסעים והצוות נמצאים בראש סדר העדיפויות של Wizz Air".
נוסע נוסף בטיסה, שי, סיפר כי "הייתה הודעה על פינוי המטוס, ואז נפל החשמל והתחילה פאניקה". לדברי שי, במטוס אף הייתה "אזעקה" ו"ריח של עשן". "זה היה סיוט, מזל שאף אחד לא נפגע", הוסיף.
2 צפייה בגלריה
"היה לחוץ ולא-מנוהל". שי, הפינוי ואורלי
"היה לחוץ ולא-מנוהל". שי, הפינוי ואורלי
"היה לחוץ ולא-מנוהל". שי, הפינוי ואורלי
(צילום: נועה הדרי)
לדברי שי, "בהתחלה היה שקט, היה חשד לפצצה אבל לא הודיעו לנוסעים. אחר כך הודיעו על בעיה בביטחון ושיש צורך בפינוי. התחילו הרעשים, צפצוף מאוד חזק של אזעקה, עשן, ואז התחילה פאניקה".
אורלי הוסיפה: "ההסבר של הדיילים היה מאוד מבלבל. אמרנו לנו לעמוד, לשבת, לעמוד, לשבת. היה חשוך מאוד וההוראות היו מבלבלות. היו שם אמהות עם תינוקות, מבוגרים, הייתה גם משלחת של ילדים שהייתה איתנו בטיסה. היה צריך הרבה ארגון מצידנו שיהיה אפשר לרדת ללא פציעות. היה מאוד לחוץ ולא מנוהל".
אלה היו רגעי אימה? "כן, לגמרי. זה לא משהו שאתה מצפה לו. אתה עולה לטיסה, עושים תדרוך בטיחות. היא באמת שאלה אם אוכל לסייע במקרי חירום, אמרתי שכן כי בגלל זה אני מגיעה לאוקראינה. לא העליתי על דעתי שתסריט האימים הזה יתממש".
2 צפייה בגלריה
הנוסעים על המסלול בקרקוב לאחר הפינוי
הנוסעים על המסלול בקרקוב לאחר הפינוי
נחתו במסלול מרוחק, ובהמשך נבדקו על-ידי המשטרה. מתפנים מהמטוס
(צילום: אתי מסילטי)
הטיסה עצמה יצאה מישראל בעיכוב קל, בשעה 22:30 לערך. כשנחתה, המטוס המתין במשך כחצי שעה על מסלול מרוחק - ואז פונה במהירות. הנוסעים הונחו להתפנות במהירות ללא מזוודותיהם וצוות המטוס אף פרש את מגלשות החירום, דרכן התפנו. נוסעים אחרים טענו כי ילדים נפצעו במהלך הפינוי. הם נותרו לעמוד בסמוך למטוס ללא פעולה מצד חברת התעופה, הנמל או נציגים מטעמה. כל אחד מהם נבדק על ידי כוחות המשטרה ועל ידי כלב מריח לאיתור חומרי נפץ.
בסופו של דבר עזבו הנוסעים את שדה התעופה רק בשעה 03:30 שעון ישראל, ובמטוס לא הייתה פצצה.
אתי מסילטי שהייתה על הטיסה סיפרה בשעות הלילה: "נחתנו נחיתה רגילה, ופתאום אחרי שהמטוס היה עדיין על המסלול עדכנו אותנו שיש מצב חירום ועלינו להתפנות מהר. פתחו לנו את מגלשות החירום של המטוס ויצאנו דרך החלונות, עמדנו בשדה הפתוח עד שהגיעו כוחות משטרה, ביטחון ואמבולנסים. התחילו לבדוק את כל הנוסעים, לבדוק את המזוודות שלנו. היה כאוס מוחלט ואף נציג מחברת התעופה לא יצר קשר כדי לעדכן אותנו מה קורה".
ביום רביעי אחר הצהריים האתר Hungary Today דיווח כי טיסת "וויז אייר" מבארי שבאיטליה לקרקוב נחתה נחיתת חירום בנמל התעופה בבודפשט. גם במקרה זה הנוסעים פונו באמצעות מגלשות החירום. "וויז אייר" מסרה אז כי "המטוס נחת בבטחה בבודפשט והרשויות ביצעו את הבדיקות ההכרחיות כדי לקבוע את אמינות האיום". נמל התעופה בבודפשט מסר כי "התקרית לא השפיעה על המראות ונחיתות אחרות, וכי הנוסעים היו בטוחים לאחר הנחיתה".