נציגת ישראל לאירוויזיון כמו שלא ראיתם: נועה קירל פנתה בימים האחרונים לקהלים ברחבי אירופה בחמש שפות - ספרדית, איטלקית, הולנדית, פולנית ואנגלית - מתוך מטרה לגרום לצופי גמר תחרות השירה להצביע לה, ולהחזיר את האירוויזיון לישראל בשנה הבאה.
בקמפיין של משרד החוץ ולשכת הפרסום הממשלתית זכו הסרטונים שעלו לערוץ יוטיוב ייעודי ליותר מתשעה מיליון צפיות, חמישה מיליון אינטראקציות (תגובות או לייקים) ולעוד מאות אלפי צפיות ברשתות החברתיות של משרד החוץ ושגרירויות ישראל בעולם.
3 צפייה בגלריה
נועה קירל בקמפיין של משרד החוץ לעידוד הצבעה באירווזיון
נועה קירל בקמפיין של משרד החוץ לעידוד הצבעה באירווזיון
(צילום: משרד החוץ)
הקמפיין פונה לקהלים שנבחרו על סמך מידע מדפוסי ההצבעה של מדינות בעבר, העניין שגילו אותן מדינות בשיר "יוניקורן" של נועה, וגם העניין שגילו הצופים בתחרות האירוויזיון השנה. במשרד החוץ ולשכת הפרסום שמו דגש על קהלים חובבי אירוויזיון כמו קהילת הלהט"ב באירופה, חברי מועדוני מעריצים ומובילי דעה בתחום. השנה יכולים צופים בכל העולם להצביע בתחרות, ובמשרד החוץ מקווים שהפריסה של הנציגויות הישראליות ברחבי העולם תהיה "שובר שוויון" לטובת ניצחונה של נועה קירל. הקמפיין צפוי להימשך עד לתחילת התחרות וגם במהלכה עד ההצבעה עצמה, מתוך ידיעה שרבים מהצופים מנהלים שיח ער ברשתות החברתיות גם במהלך התחרות.
ראש חטיבת הדיגיטל במשרד החוץ, השגריר דוד סרנגה, האחראי לקמפיין, אמר כי "המטרה שלנו היא להביא את האירוויזיון בשנה הבאה לישראל. דווקא בימים קשים אלו חשוב להביא שמחה וגאווה לליבם של הישראלים".
שר החוץ אלי כהן אמר: "כיף לראות את נועה קירל על הבמה מביאה כבוד ונחת גם בתקופה לא פשוטה זו. גאים בשגרירת הכבוד שלנו הערב על הבמה בליברפול. בטוחים שהקול של נועה, המרץ וההופעה הכובשת יפרצו מבמת האירוויזיון למסכים בכל העולם".
מלבד קמפיין ההצבעה לקירל, משרד החוץ עוסק בימים האחרונים גם בפעילות סביב מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה. מאז תחילת הסבב עלו יותר מ-450 פוסטים וציוצים ברשתות החברתיות. הם זכו ליותר מ-13 מיליון חשיפות, מהן 6 מיליון באינסטגרם, 3 וחצי מיליון בטוויטר ו-3 מיליון בפייסבוק, טיקטוק וטלגרם.