מאות בני משפחה וחברים ליוו היום (ה') למנוחות את סמ"ר אוריה איימלק גושן ז"ל, לוחם סיירת גבעתי שנפל בהיתקלות עם מחבלים בחאן יונס. אוריה הוא הבוגר השישי של בית הספר הימלפרב בירושלים שנפל במלחמה.

"תמיד היית הגיבור שלנו, ועכשיו אתה גיבור לאומי. נפלת על קידוש השם, ואנחנו יודעים שאתה נמצא בעולם שכולו טוב", ספד אחיו. האם יפית הוסיפה: "קשה לי לחשוב שלא אזכה לראות אותך גדל, מתחתן וממשיך להפיץ את אורך בעולם. תמיד אמרתי איזה אבא נהדר אתה תהיה ואזכה לנכדים עם לב זהב כמו שלך".
אביו איוב ספד: "אני חושב שאין כמו עם ישראל. אנחנו לא יודעים לנצל את הכוח שיש לעם ישראל. תקשיבו לרחשי הלב של העם, שבסך הכל לא רוצה כיסא וכסף, הוא רוצה לחיות בשקט בלי שנאה ובלי פחד".
1 צפייה בגלריה
סמ"ר אוריה איימלק גושן ז"ל
סמ"ר אוריה איימלק גושן ז"ל
סמ"ר אוריה איימלק גושן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )
בעבר אוריה התראיין וסיפר על עליית משפחתו ארצה. "מה שאני צריך לקחת מהסיפור של המשפחה שלי זה אומץ. רוב סיפורי העלייה ששמעתי זה שהמבוגר של המשפחה אומר 'זה היום, תארזו את הדברים' ומתחילים בדרך, כדי שלא יתפסו את האנשים והולכים רגלית. יש מורה דרך, ואנשים לא יודעים מה קורה ויש אמונה".
"אני חושב שצריך לקחת את הכוח לעלות לארץ על בסיס אמונה. צריך לדעת לקחת החלטות טובות ולעמוד על שלך ולהתבסס על האמונה ולהיות חזק", הוסיף אוריה באותו ריאיון. "אבא שלי, שהיה חמש שנים מתחתיי, הלך ברגל מאתיופיה לסודן, ואלה באמת החלטות שמשנות חיים. צריך לקחת החלטות טובות ולהתבסס על האמונה שלך".